سجاد مصلحی

‍ شمال محروم و مظلوم/ احداث استادیومی مجهز و پیشرفته بدیهی ترین مطالبه فوتبالدوستان شمالی است

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در پی اعلام نامزدی میزبانی جام ملت های ۲۰۲۷ آسیا اسامی ۱۷ ورزشگاه را در شهر های مختلف کشور مطرح کرده که نامی از ورزشگاه های شمال کشور در آن دیده نمی شود.

‍ شمال محروم و مظلوم/ احداث استادیومی مجهز و پیشرفته بدیهی ترین مطالبه فوتبالدوستان شمالی است

به گزارش ۸دی، فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در پی اعلام نامزدی میزبانی جام ملت های ۲۰۲۷ آسیا اسامی ۱۷ ورزشگاه را در شهر های مختلف کشور مطرح کرده که نامی از ورزشگاه های شمال کشور در آن دیده نمی شود که نشان از محروم بودن این خطه با وجود دارای بودن استعداد های بی شمار و هواداران پرشور دارد.

استان های مازندران و گیلان که همواره استعداد های درخشانی را به فوتبال کشور معرفی کرده اند و به اندازه چند تیم بازیکن و مربی در سطح یک فوتبال کشور نماینده دارند در حسرت یک استادیوم مدرن و پیشرفته هستند.

استان مازندران:مازندران که جوانان آن در سطح فوتبال ایران فوتبالیست های بی شماری را معرفی کرده و با تیم های شموشک نوشهر و حال نساجی مازندران خاطرات خوشی را برای عاشقان و طرفداران فوتبال در این استان رقم زده اند حال از داشتن استادیومی مدرن و مجهز محروم هستند.

در لیگ برتر فوتبال کشور بازی های خانگی تیم فوتبال نساجی مازندران در استادیوم شهید وطنی قائم شهر برگزار می شود استادیومی که چمن آن مصنوعی است و کیفیت پایین آن دراثر بارش باران و آبگرفتگی استادیوم شهید وطنی در بازی نساجی مقابل پرسپولیس تاثیر مستقیم بر روی کیفیت مسابقه گذاشت و مورد انتقاد اهالی فوتبال و رسانه ها قرار گرفت.

سکوهای بخش غربی استادیوم شهید وطنی نیز بر خلاف وعده مسئولین این استان همچنان وضعیتی مبهمی دارند و هواداران چشم انتظار تصمیم نهایی جهت تعویض یا ترمیم آن توسط هستند.

در لیگ دسته یک فوتبال کشور نیز تیم رایکا بابل در استادیوم هفت تیر بابل پذیرای رقبای خود است استادیومی که چمن آن وضعیت بسیار اسفناکی دارد و در حد و انداره لیگ دسته اول حتی مردمان و عاشقان فوتبال در بابل نیست.

استان گیلان

دیار میرزا کوچک خان نیز با وجود حضور سه تیم در لیگ دسته یک شهرداری آستارا،ملوان بندرانزلی،چوکا تالش و تیم های پرتماشاگر و با سابقه ای چون سپیدرود رشت،شهرداری فومن و داماش گیلان در دسته های پایین تر استادیومی در حد و اندازه این تیم ها ندارند.

شهرداری آستارا:تیم فوتبال شهرداری آستارا که برای اولین بار به لیگ آزادگان صعود کرده اما حال به علت تجهیز نبودن استادیوم ۱۵۰۰ نفره وحدت آستارا بازی های آن در استادیوم سردار جنگل برگزار میشود و فرصت میزبانی که حق مسلم این تیم است از آن سلب شده، اما باتوجه به صحبت های مدیرعامل این تیم تا دو هفته آینده این استادیوم آماده میزبانی از رقبای خود است.

ملوان بندرانزلی: باشگاه فوتبال ملوان بندر انزلی نیز هفته های ابتدایی لیگ دسته یک از امتیاز میزبانی به علت آماده نبودن استادیوم تختی انزلی که از قدیمی ترین استادیوم های ایران است به استانی دیگر و شهر نوشهر می رفتند و در استادیوم شهدای شهر نوشهر پذیرای رقبای خود بودند در فوتبال بانوان نیز صاحب نماینده هستند و مطالبه ورزشگاهی مجهز و جدید دربندر انزلی با توجه به پتانسیل و استعداد ذاتی فوتبالیست های انزلی چی و موقعیت ارزشمند بندر انزلی در زمینه تجاری از بدیهی ترین و کم ترین حق مردمان این شهر است.

چوکا تالش: دیگر نماینده این استان که آن هم از این غائله مستثنا نیست و حق میزبانی چوکا به علت آماده نبودن استادیوم پوریای ولی شهر تالش از این تیم گرفته شده و چوکا در ورزشگاه سردار جنگل رشت میزبان رقبای خود است. تیم فوتبال چوکا تالش که در قلعه عقاب ها روزگاری برای تیم های پایتخت خط و نشان می کشید حال از داشتن استادیومی در حد لیگ دسته یک هم محروم است.

شمال کشور با این ظرفیتی که در زمینه پرورش استعداد ها دارد و با درآمدی که در سطح گردشگری،کشاورزی و موقعیت مهمی که از نظر جغرافیایی و همسایگی با کشورهای مجاور دارد اما حتی یک ورزشگاه هم در لیست ۱۷ ورزشگاه معرفی شده ندارد که مایه تاسف برای مسئولین این خطه سرسبز است و مطالبه ورزشگاهی مدرن و پیشرفته حق و بدیهی ترین مطالبه مردم و فوتبالدوستان شمالی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه