تالاب انزلی در دسترس لنز عکاسان گیلان

مسئول دبیرخانه تالاب های گیلان از فراخوان شرکت در جشنواره فیلم و عکس تالاب انزلی در راستای انجام اقدامات اولویت دار طرح ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی افزایی(سیپا) تالاب انزلی خبر داد.

تالاب انزلی در دسترس لنز عکاسان گیلان

به گزارش ۸دی، عباس عاشوری، روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: در راستای اهداف و چشم اندازهای طرح سیپا در بخش اقدامات اولویت دار این طرح اجرا شده است زیرا آموزش، افزایش آگاهی و اطلاع رسانی در صورتی که منجر به تغییر نگرش، باور و در نهایت رفتار ذی نفعان شود، کارآمد بوده و منجر به بهبود شرایط می شود.

وی اظهار داشت: بنابراین ضرورت استفاده از برنامه ارتباطات، آموزش، مشارکت و آگاهی افزایی توسط کنوانسیون رامسر به کشورهای عضو توصیه شده است و داشتن برنامه ای جامع و هدفمند با پایش و ارزیابی اثربخشی فعالیت‌های آموزشی و مبادله اطلاعات در خصوص حفاظت و بهره‌برداری خردمندانه از تالاب ضروری است.

عاشوری گفت: از آنجایی که نخستین گام برای حفاظت و احیای تالاب انزلی و  بهره برداری خردمندانه از آن، آگاهی همگانی از پتانسیل های متنوع تالابی و گسترش این شناخت است؛ تیم تدوین برنامه سیپا، همزمان با روز جهانی تالاب ها و در راستای اهداف طرح ملی سیپا، اقدام به برگزاری جشنواره تالابی با عناوین آلودگی و تخریب، گونه های گیاهی و جانوری و نیز معیشت نموده است.

وی ادامه داد:  علاقمندان تا سوم بهمن ماه می توانند آثار خود را در قالب های عکاسی حرفه ای با دوربین عکاسی، عکاسی با تلفن همراه، گزارش های خبری- تصویری، کلیپ و فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای و نقاشی کودک به آدرس CEPA.guilan@Gmail.com ارسال نمایند.

تیم تدوین برنامه سیپای تالاب انزلی در جهت افزایش سطح مشارکت و ترغیب ذینفعان به مشارکت فعال از انجمن های محیط زیستی فعال در سطح استان گیلان درخواست کرده تا طرح های (پروپوزال ها) خود را در زمینه اهداف سیپا تهیه و به دبیرخانه طرح ارسال نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت سیپا انزلی به آدرس www.anzalicepa.com مراجعه نمایید.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه