شهردار رشت:

۶۰ میلیارد تومان برای جمع‌آوری آب‌های سطحی رشت نیاز است/ اسم برف برای مردم و مدیران ترسناک شده!

شهردار رشت با اشاره به اینکه برای نجات رشت و جمع آوری آب‌های سطحی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است خاطرنشان کرد: اسم برف برای مردم و مدیران ترسناک شده و مدیران اعتماد به نفس خود را در این‌باره از دست داده‌اند.

۶۰ میلیارد تومان برای جمع‌آوری آب‌های سطحی رشت نیاز است/ اسم برف برای مردم و مدیران ترسناک شده!

به گزارش خبرنگار ۸ دی، سید محمد احمدی عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت اظهار کرد: از سال ۸۳ تا ۹۸ در تمامی بحران‌ها مغلوب شدیم و نتوانستیم در زمان طلایی خدمات لازم را ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته با وجود پیش بینی بارش برف، همه انگشت‌ها به سمت شهرداری رفت و همه از مسئولیت شانه خالی کردند و گفتند شهردار باید همه کارها را انجام دهد و افزود: اگر همه دستگاه‌ها در حوزه وظایف خود عمل کنند و سپس به اظهار نظر درباره عملکرد سایر دستگاه‌ها بپردازند، مشکلات کمتر می‌شود.

شهردار رشت با اشاره به اینکه در طول یکماه گذشته، ۴ بحران بارندگی داشتیم و شهرداری رشت همراه پلیس در جاده ها حضور داشت عنوان کرد: پلیس ترافیک را کنترل و شهرداری نیز اقدام به جمع آوری آب‌های سطحی می‌کرد و با همین توان و کار، کمترین اعتراض را از سوی مردم شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه کارکنان شهرداری تا صبح در صحنه حضور داشتند و اگر همه دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند مشکلی نخواهیم داشت اظهار کرد: در طول ۴۰ روز اخیر، چند نقطه آبگیر را لایروبی موقت کردیم اما برخی نیاز به اجرای پروژه دارد.

احمدی با اشاره به اینکه برای نجات رشت و جمع آوری آب‌های سطحی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است خاطرنشان کرد: اسم برف برای مردم و مدیران ترسناک شده و مدیران اعتماد به نفس خود را در این‌باره از دست داده‌اند.

شهردار رشت با بیان اینکه بخشی از ماشین آلات را جمع آوری و آماده کردیم اما تعدادی ماشین هنوز در دست تعمیر هستند تصریح کرد: عملیاتی کردن تحویل دستگاه‌های سبک و سنگین به شهرداری ضروری است.

وی گفت: مشکل ما درخصوص اجاره دستگاه‌ها برای شهرداران این است که در استعلام‌های ما هیچ پیمانکاری شرکت نمی‌کند تا قیمت‌ها بالا رود و برخی ادعا می‌کنند در روز برف یک دهیار و بخشدار قیمتی می‌دهد که تمام بازار را به هم می‌ریزد لذا باید این سواستفاده گران شناسایی شوند.

احمدی با اشاره به اینکه با بخش خصوصی وارد مذاکره شدیم اما خیلی محل امنی نیست و نمی‌توان به آن تکیه کرد اظهار داشت: تاکنون با وجود تصویب ماده ۱۰ بحران، به خوبی از ظرفیت آن استفاده نکردیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه