همه شهرهای قرمز استان گیلان از امروز نارنجی شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: طبق اعلام ستاد ملی کرونا همه شهرهای قرمز از ۲۹ آذرماه به وضعیت نارنجی درمی‌آیند.

همه شهرهای قرمز استان گیلان از امروز نارنجی شد

به گزارش ۸دی، محمود قاسم‌ نژاد در گفت‌وگویی اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از روز شنبه ۲۹ آذرماه تا روز یکشنبه ۳۰ آذر به‌مدت ۲ روز به مناسبت شب یلدا در سراسر کشور در تمامی شهرها محدودیت‌هایی برای تردد و اصناف اجرا می‌شود و در استان گیلان نیز به تبع این روند در حال اجرا است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان افزود: برای افرادی که با اتومبیل‌های شخصی تردد می‌کنند از ساعت ۸ شب تا ۴ صبح در تمامی شهرها ممنوعیت تردد وجود دارد و در این ممنوعیت وضعیت شهرها مطرح نیست و در همه شهرها با هر وضعیتی این محدودیت اجرا می‌شود.

جانشین ستاد مقابله با کرونا استان گیلان گفت: در این دو روز اصنافی که در گروه شغلی اول بوده و خدمات ضروری ارائه می‌دهند اعم از داروخانه، میوه فروشی، نانوایی، سوپر مارکت، قصابی و پروتئینی‌ها مجوز ارائه خدمات دارند و مابقی گروه‌های شغلی مجاز به فعالیت از ساعت ۱۸ به بعد ممنوعیت فعالیت دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان تصریح کرد: گروه‌های ۲، ۳ و ۴ مجاز به فعالیت در شهرهای زرد، نارنجی و قرمز در این ۲ روز از ساعت ۶ عصر به بعد ممنوعیت فعالیت داشته و پس از این ۲ روز از ۱ دی‌ماه پروتکل‌هایی که برای وضعیت‌های سه‌گانه زرد، نارنجی و قرمز تعیین شده برای این واحدها قابل اجرا است.

قاسم‌نژاد عنوان داشت: وقتی گفته می‌شود در شهرهای قرمز یک گروه شغلی مجاز به فعالیت است بنابراین گروه شغلی ۲، ۳ و ۴ نمی‌توانند فعالیت داشته باشند و به همین شکل در شهرهای نارنجی وقتی می‌گوییم ۲ گروه شغلی می‌توانند فعالیت کنند یعنی فقط گروه ۱ و ۲ گروه مجاز به فعالیت هستند.

جانشین ستاد مقابله با بیماری کرونا استان گیلان خاطرنشان کرد: در شهر های زرد نیز بعد از این ۲ روز همان پروتکل‌های قبلی اجرا می‌شود و وضعیت ادارات استان گیلان در همه وضعیت‌های سه‌گانه به همان روند اعلامات قبلی قابل اجرا است.

وی گفت: طبق اعلام ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا از شنبه مورخ ۲۰ آذرماه پس از یک ماه اجرای محدودیت‌های هوشمند در حال حاضر در کل کشور هیچ شهر قرمزی نداریم و همه شهرهای قرمز نارنجی محسوب می‌شوند؛ چهار شهر قرمز استان گیلان نیز به وضعیت نارنجی درآمدند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه