وی با تأکید بر لزوم نهادینه ساختن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه و نقش آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: متأسفانه سرانه مطالعه در جامعه پایین بوده و راضی‌کننده نیست می‌توان با بسترسازی مناسب مردم را با کتاب و مطالعه آشتی داد.

امام‌جمعه املش با اشاره به تحولات سیاسی آمریکا بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تصریح کرد: با ادعای تقلب در انتخابات یک زلزله سیاسی در فرهنگ لیبرال دموکراسی آمریکا ایجادشده و چنین حواشی‌هایی برای کشوری که ادعای دموکراسی و آزادی دارد یک رسوای بزرگ و نشانه ضعف آمریکا است.

وی با اشاره به کاهش قیمت ارز و طلا گفت: پس از جنگ جهانی دوم دلار واحد پول در مبادلات جهانی شد و برخی کشورها مانند چین و ژاپن دلار را از معاملات خود حذف کردند از هر سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه می‌خواهیم همان‌طور که یکی از مطالبات مقام معظم رهبری نیز بوده طرحی را پیشنهاد بدهند که دلار از معاملات کشورمان حذف شود.

رنجبر با بیان اینکه متأسفانه برخی در داخل کشور به انتخابات آمریکا چشم دوخته‌اند، گفت: برخی از آقایان مسئول هنوز منتظر برنده شدن بایدن هستند و حل مشکلات کشورمان را به نتیجه این انتخابات گره‌زده‌اند.

وی راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی، معیشتی و بیکاری مردم را نیازمند تکیه به توان داخلی دانست نه ارتباط به خارج و افزود: کشورمان از ظرفیت‌ها و توان بسیار بالایی برای حل مشکلات اقتصادی برخوردار است و حل مشکلات با اتکا به ظرفیت‌های داخلی امکان‌پذیر است.