رفع تصرف ۳۳ هزار متر مربع از حریم رودخانه‌ها در ۳ شهر استان گیلان

۲ هزار و ۳۲۵ متر مربع از حریم پهنه آب‌بندان واقع در آستانه‌اشرفیه و همچنین ۳۱ هزار و ۱۰۰ مترمربع حریم انهار طبیعی و رودخانه‌ها، واقع در شهرستان‌های رودسر و املش رفع تصرف شد.

رفع تصرف ۳۳ هزار متر مربع از حریم رودخانه‌ها در ۳ شهر استان گیلان

به گزارش ۸دی،با توجه به اهمیت و ضرورت صیانت از منابع آبی و همچنین به منظور جلوگیری از تعدی اشخاص به اراضی دولتی (حرایم کانال‌ها، بستر رودخانه ها و آب‌بندان‌ها)، این امور با شناسایی یک مورد از تصرف یک پهنه آب‌بندان واقع در بخش کیاشهر- کوی امام از توابع شهرستان آستانه‌اشرفیه نسبت به رفع تصرف و آزاد‌سازی اراضی بستر و حریم آب‌بندان مذکور به مساحت حدود ۲ هزار و ۳۲۵ متر مربع اقدام کرده است.
همچنین در راستای حفظ حقوق‌بیت‌المال و آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها و کانال‌ها، با شناسایی حریم رودخانه‌های کیارود، جیرجوب، پل‌رود، آچی‌رود و شلمان‌رود از توابع شهرستان‌های رودسر و املش به مقدار ۳۱ هزار ۱۰۰ متر مربع که از این مقدار، حدود ۲۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع طی حکم قضایی و حدود ۴ هزار و ۶۰۰ متر مربع با تعامل و صدور اخطاریه به متصرفان، موفق به آزادسازی شده است.
موارد آزاد‌سازی ۳۱ هزارو ۱۰۰ متر مربع از حرایم دولتی در شهرستان‌های رودسر و املش شامل زمین‌هایی بود که توسط ۲۰ متصرف بصورت تجاری، مسکونی، باغی و تفریحی مورد استفاده غیرقانونی قرار گرفته شده بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه