برخورد با رستوران های هنجارشکن آستارا / اجرای موسیقی غیرمجاز شادی نیست

امام جمعه آستارا گفت: کار رستوران سرو غذا است و دستگاه های متولی باید با رستوران و تالارهای هنجارشکن در این شهرستان برخورد کنند.

برخورد با رستوران های هنجارشکن آستارا / اجرای موسیقی غیرمجاز شادی نیست

به گزارش ۸دی،حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور اعضاء در دفتر امام جمعه، اظهار کرد: با توجه به اینکه به سالگرد سردار شهید “قاسم سلیمانی” زمان زیادی باقی نمانده است، اداره متولی باید برای نام گذاری بلوار جدید احداث کمربندی غربی شهر مرزی بندر آستارا به نام این شخصیت بزرگوار ‌در اسرع وقت اقدام کند.

وی با بیان اینکه باید به رستوران های بین راهی، تالارهای عروسی و باغ ها، نظارت بیشتر باشد، ادامه داد: ۹ باغ در آستارا وجود دارد که بر اساس قانون هیچکدام مجوز فعالیت ندارند و دستگاه های مربوطه باید نسبت به چگونگی فعالیت آنها و برخورد با هنجارشکنی های گزارش شده از این اماکن اقدام کنند.

امام جمعه بندر آستارا ضمن انتقاد از صدور مجوز به اماکن عمومی از قبیل رستوران ها و تالارها از ادارات کل استان، افزود: عدم شناخت ادارات کل از فرهنگ شهرستان ها سبب بروز مشکلات فرهنگی و اجتماعی در این شهرها می شود که باید مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام حافظ نیا، با تأکید بر اینکه کار رستوران سرو غذا می باشد و دستگاه های متولی باید با رستوران و تالارهای هنجارشکن در این شهرستان برخورد کنند، خاطر نشان کرد: ما مخالف شادی مردم نیستیم بلکه تعریف شادی باید برای همگان مشخص شود و در هیچ کجا نوشته نشده که اختلاط زن و مرد و اجرای موسیقی غیرمجاز نیز شادی است.

وی با بیان اینکه در اسلام به پرداختن به شادی تأکید شده است، اضافه کرد: جامعه شاد نیز پیشرفت می‌کند اما نشاط و شادی باید در چهارچوب اسلام و قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

امام جمعه آستارا در بخش دیگر سخنان خود خواستار اصلاح رویه بهره مندی از برنامه شاد برای دانش آموزان شد و تصریح کرد: اپیلکیشن شاد، برنامه ای برای ورود دانش آموزان به فضاهای اجتماعی نامتعارف است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی در کشور افسار گسیخته است، یادآور شد: در کشور ما نظارتی بر اینترنت نیست و در اختیار همگان قرار دارد و از نوجوانان تا افراد مسن بدون اینکه مقدمات و آسیب های آن را آموزش ببینند، استفاده می‌کنند.

امام جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه دشمن در فضای مجازی بی‌رحمانه تاخت و تاز می کنند، توضیح داد: نداشتن سواد رسانه‌ای از دیگر معضلات است و در زمانی را که به دلیل کرونا خانواده‌های ما بیشتر از این فضا استفاده می‌کنند باید با برنامه ظاهر شویم.

حجت الاسلام حافظ نیا، اینستاگرام را برای فرزندان ما بسیار نامناسب دانست و افزود: دانش آموزان به بهانه حضور در برنامه شاد وارد فضای اینستاگرام و سایر برنامه ها می شوند که آسیب های آن را در آینده بیشتر خواهیم دید.

وی خواستار حضور همه متولیان فرهنگی در آموزش همگانی استفاده از فضای مجازی شد و اضافه کرد: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، اصحاب رسانه و سایر تریبون های اجتماعی و فرهنگی باید برای استفاده بهینه از فضای مجازی برنامه داشته باشند.

وی نسبت به فعالیت تعدادی از افراد در کانال های شهرستان مرزی بندر آستارا، خاطرنشان کرد: تعداد معدودی از کانال ها در شهرستان رفتارهای تفرقه افکنانه دارند که باید متولیان مربوطه برای برخورد با آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در پایان اضافه کرد: توهین به شخصیت‌های حقیقی و حقوقی انتقاد نیستند و باید حد و مرزها مشخص شود تا شاهد پیشرفت و رفع اشکالات در حوزه‌های مختلف با زبان گویای انتقاد باشیم.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه