سرمایه‌گذار دست‌به‌نقد باشد حتماً واگذار می‌کنیم

معاون امور شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با تأکید بر اینکه ما تابع قوانین بانک هستیم نه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: در صورت وجود سرمایه‌گذار بخش خصوصی دست‌به‌نقد باشد دارای اهلیت حتماً ایران پوپلین را واگذار می‌کنیم.

سرمایه‌گذار دست‌به‌نقد باشد حتماً واگذار می‌کنیم

به گزارش ۸دی،عباس باباگل زاده امروز با اشاره به تغییر مدیرعامل  ایران پوپلین اظهار کرد: فردا در قالب هیئتی در کارخانه ایران پوپلین علی جهانگیر جایگزین سعید اروانه به‌عنوان مدیرعامل جدید معارفه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تأکید ما حضور مدیریت در استان برای رفع مشکلات ایران پوپلین است، افزود: تمهیدات لازم برای پرداخت حقوق کارگران در زمان مناسب صورت گرفته است.

معاون امور شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با اشاره به دلایل عدم واگذاری کارخانه ایران پوپلین علیرغم تصویب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تصریح کرد: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی تابع قوانین بانک‌ها است و ستاد تنظیم یکسری مصوبات را تصویب کرده  و ماهم یکسری قوانین داریم که باید کارشناسی کرده بعد از انجام کارهای کارشناسی گزارش به هیئت‌مدیره ارسال کنیم.

وی اشاره به اینکه ما تابع تصمیم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیستیم، بیان کرد: هیئت‌مدیره گزارش واصله را به بانک ملی ارجاع  و بانک باید به ما مجوز بدهد زیرا این شرکت برای اجرایی کردن مصوبات تابع قوانین بانک‌ها هستیم.

باباگل زاده با اشاره به شرایط واگذاری ایران پوپلین تصریح کرد: ایران پوپلین ۱۱۰ میلیارد تومان بدهی داشته و هر شرکت برای خرید این کارخانه باید ابتدا این بدهی را پرداخت کرده و مبلغی هم برای خرید کارخانه بپردازد ولی هیچ‌کدام از این شرکت‌هایی که به ما مراجعه کردند این میزان از پول نقد را نداشتند.

وی یکی از الزامات در واگذاری شرکت ایران پوپلین را پرداخت بدهی توسط متقاضیان دانست و افزود: برای واگذاری ایران پوپلین ابتدا باید افزایش سرمایه داده و تمام بدهی‌های شرکت اعم از مالیات، دارایی، بیمه و مطالبات بانک‌ها پرداخت و سپس سرمایه وارد شرکت شود و در این صورت متقاضیان با پرداخت نقدی ۳۰ درصد کارخانه و مابقی اقساط می‌توانند کارخانه را خریداری کنند.

معاون امور شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با اذعان به اینکه تا سه ماه آینده احتمال فروش ایران پوپلین بسیار کم است، تصریح کرد: در بررسی اهلیت متقاضیان خریدار ایران پوپلین بازرسی استان گیلان، صمت، استانداری حضورداشته و اهلیت این شرکت‌ها را در کنار این نهادها بررسی می کنیم ولی اگر شرکتی بتواند ۱۷۰ میلیارد نقد و مابقی را در قالب اقساط دهد ما این آمادگی را داریم که واگذاری ایران پوپلین را انجام دهیم.

وی از توافق با بانک تجارت به‌عنوان یکی از سهامداران ایران پوپلین خبر داد و گفت: برای افزایش سرمایه به‌عنوان شریک نیاز به موافقت بانک تجارت داشته و در همین راستا جلساتی را برگزار و توافق اولیه انجام دادیم.

بابا گل زاده با اشاره به شرایط احیای ایران پوپلین در مقطع فعلی بیان کرد: در صورت اختصاص و اضافه شدن ۶۰ الی ۷۰ میلیارد سرمایه به کارخانه تعداد دستگاه‌های فعال افزایش پیدا کرده و به بیش از یک‌صد عدد خواهد رسید زیرا ایران پوپلین برای درآوردن خرج خود باید ۱۰۰   دستگاه فعال داشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه بانک‌ها به لحاظ قانونی حق بنگاه‌داری ندارند، گفت:  طبق ماده ۱۶ بانک‌ها حق بنگاه‌داری ندارند ولی در این ماده تبصره‌ای وجود داشته و‌ ما با استفاده از این تبصره این کارخانه را از حالت تعطیلی خارج کردیم تا بتوانیم ایران پوپلین را به فروش برسانیم.

معاون امور شرکت‌های سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با اشاره به جزئیات جلسه برگزارشده میان نماینده رشت و هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری توسعه ملی گفت: در جلسه با جبار کوچکی نژاد درباره مسائل مختلف این کارخانه ازجمله بررسی چگونگی توسعه ایران پوپلین، راه‌کارهای برون‌رفت از این شرایط و دیگر مسائل بحث و گفت‌وگو کردیم.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه