حجت الاسلام نبویان در رشت:

طبق آیات قرآن بدون مبارزه با آمریکا اسلام معنا ندارد/ ۳۰ درصد مشکلات از تحریم ها است و باقی آن از بی عرضگی ها!

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مشکلات از تحریم ها است و باقی آن از بی عرضگی ها است گفت: حتی اگر همه مشکلات از تحریم باشد پس دوستی و همکاری با مسببان آن درست نیست.

طبق آیات قرآن بدون مبارزه با آمریکا اسلام معنا ندارد/ ۳۰ درصد مشکلات از تحریم ها است و باقی آن از بی عرضگی ها!

به گزارش خبرنگار هشت دی، نشست نقش و جایگاه جوان مؤمن انقلابی در گام دوم انقلاب با موضوع سازش یا مقاومت صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام سید محمود نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسیر آینده‌ را قرآن کریم مشخص کرده است اظهار کرد: عده ای معتقد هستند دین نمی‌تواند کافی باشد و حداقلی است؛ می‌گویند دانشگاه، آموزش و پرورش، روزنامه ها، کیفیت لباس پوشیدن، اقتصاد، سیاست خارجی یا بانک ها ربطی به دین ندارد لیکن ما معتقدیم دین همه چیز دارد و اکثریت موارد اجتماعی بشر در دین آمده است.

وی با تأکید بر اینکه دین اسلام دیپلماسی دارد و در آیات قرآن راه مشخص شده است، گفت: مذاکره ۳قسم است یک مذاکره حتما باید انجام شود و برای انبیاء ضروری بود از جمله مذاکره برای دعوت به دین، نوع دوم مذاکره برای اتمام حجت و نوع سوم مذاکره برد_برد است که در دین معنایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه در مسائل دینی بده و بستانی نداریم اذعان کرد: در قرآن آمده است ولایت یعنی محبت، و با سران کفر رابطه دوستی ممنوع است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبویان با تاکید بر اینکه تفکر دینی عزت می آورد و تفکرات غرب گرا ذلت می آورد، گفت: آمریکا کدخدای جهان نیست، کسی که مرگ بر آمریکا نمی‌گوید و با آن مبارزه نمی کند مسلمان نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه اولین شرط، مبارزه با آمریکا است گفت: اگر می خواهید در دره سقوط نکنید اول کفر به طاغوت و مبارزه با آمریکا داشته باشید؛ قرآن اول  أَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ و بعد رُحَماءُ بَینَهُم را عنوان می‌کند.

وی با بیان اینکه بدون مبارزه با آمریکا اسلام معنا ندارد، خاطرنشان کرد: ملت ایران غیور و تابع قرآن است، قرآتی که ما را از دوستی و همکاری با کفار نهی می‌کند و در آن آمده است: مبادا مؤمنین کفار را ولی بگیرند.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه در آیه ۵۷ سوره مائده آمده است؛ «ای اهل ایمان، با آن گروه از اهل کتاب و کافران که دین شما را به فسوس و بازیچه گرفتند دوستی مکنید»؛ این یعنی وزارت خارجه باید سفیر فرانسه را اخراج کند.

حجت‌الاسلام نبویان با بیان اینکه طبق تعریفی که در آیه ۵۱ سوره مائده آمده امروزه هرکس در ایران به دنبال رابطه و مذاکره با آمریکا است خودش آمریکایی است گفت: اگر قرآن این را نمی‌گفت من جرأت بیان آن را نداشتم و آمریکایی های غیر آمریکایی‌ تعبیر زیبایی‌ برای این اشخاص است.

 

قرآن می‌گوید اگر مؤمن هستید؛ دشمن من را در رأس دشمنان قرار دهید

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: عده ای از اینان با فاسقین و فجار عالم قدم زدن را با کلاسی می دانند، برای عکس گرفتن با “موگرینی” در مجلس دهم سرو دست می‌شکاندند؛ اما عزت ما این است که با نیروهای مقاومت و مؤمنین در ارتباط باشیم.

وی با تاکید بر اینکه قرآن می‌گوید اگر مؤمن هستید دشمن من را در رأس دشمنان قرار دهید ابراز کرد: قرآن راه نجات را مشخص کرده است.

وی با اشاره به اینکه برخی می گویند اگر با آمریکایی ها ارتباط نداشته باشیم به ما آسیب می رسد اما خدای متعال در قرآن آینده بی ثمر برجام را پیش‌بینی کرده بود، تصریح کرد: قرآن می‌فرماید مشکل این ها با شما نه در موضوعات موشکی و هسته ای بلکه در بحث اصل اسلام است و هر زمان اقتدار را از شما بگیرند قرارداد را پاره خواهند کرد و دیگر ملتزم به برجام نخواهند بود.

حجت‌الاسلام نبویان ادامه داد: این دولت رکورد دار اختلاس است و باید بدانیم مشکلات از کجا است؛ کسانی را داریم که در فتنه دستگیر شدند و الان مسئول هستند یا معاون وزیری هست که در ۱۰ درصد پرونده خود موضوعات هزار میلیاردی دارد.

 

برجام برای ما هیچ نداشت

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه حسن روحانی می‌گوید مشکل کشور این است که به غرب بدبین هستید اما قرآن می‌گوید که باید به اینها بدبین باشیم افزود: از لحاظ روانشناختی برخورد های دو طرف بر یکدیگر تأثیر دارد و به همین علت قرآن می‌گوید حتی رابطه دوستی هم با اینها نداشته باشید.

وی با اشاره به اینکه برجام برای ما هیچ نداشت افزود: خانم شرمن گفت یک هفته قبل از پایان کار من اوباما به من جایزه ملی داد و پس از آن ۲تخته فرش ایرانی از طرف وزیر خارجه و دیگری از طرف دفتر ریاست‌جمهوری هدیه گرفتم؛ همه اینها در کتاب «بدون هراس» وندی شرمن، رئیس تیم آمریکا در مذاکرات ایران آمده است و پیشنهاد می کنم حتما آن را مطالعه کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه