مدیر ستاد اقامه نماز گیلان:

مسجد نقطه عطف پیوند معنویت خانه و مدرسه است

مدیر ستاد اقامه نماز گیلان با بیان اینکه تربیت دینی باید در خانه آغاز شود و در مدرسه ادامه داشته باشد، گفت: مسجد نقطه عطف پیوند نماز و معنویت خانه و مدرسه است.

مسجد نقطه عطف پیوند معنویت خانه و مدرسه است

به گزارش ۸دی،حجت الاسلام سید ابوطالب حجازی امروز در اجلاس نماز شهرستان بندرانزلی که با موضوع «نماز؛ پیوند خانه، مسجد و مدرسه» در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: مسجد نقطه عطف پیوند نماز و معنویت خانه و مدرسه است و آموزش های مدرسه و دانشگاه بدون مسجد هیچ است.

وی با اشاره به اینکه تربیت دینی باید در خانه آغاز شود و در مدرسه ادامه داشته باشد، تصریح کرد: در صورت عدم وجود این همسویی در خانه یا مدرسه دانش آموز دچار تضاد فکری و روانی می‌شود لذا اقامه نماز باید به صورت جدی مورد توجه اولیا و والدین دانش آموزان قرار گیرد.

مدیر ستاد اقامه نماز گیلان، با بیان اینکه پدر و مادر متدین و مسجدی می توانند کودک نمازخوان تربیت کنند، گفت: همین کودک نمازخوان وارد جامعه شده و می تواند نقش مهمی در پیشبرد اهداف جامعه اسلامی داشته باشد.

حجازی، با تاکید بر اینکه اولیای مدارس اقامه نماز جماعت را پیگیری کنند، متذکر شد: در مدارسی که نزدیک مساجد هستند، در صورت امکان و با رعایت قوانین و ضوابط دانش آموزان را برای اقامه نماز جماعت به مسجد ببریم.

وی پخش اذان صبح از مساجد را دعوت به بیدار شدن و آغاز یک روز معنوی دانست و تصریح کرد: متاسفانه از این مسئله در جامعه آنطور که باید، استقبال نمی‌شود و تا زمانی که از مسجد فراری باشیم شاهد این اتفاق هستیم و باید پیوند با مسجد را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.

مشاور استاندار گیلان، با بیان اینکه خدا میزبان انسان در مسجد است و لذا در زمان حضور در مسجد باید شکل خدایی به خود گرفته و از تعلقات رها شویم، افزود: از روزی که از مسجد عقب افتادیم و مسجد را رها کردیم گره در کارمان افتاد.

اثرگذاری تربیتی نماز نیازمند حضور قلب است

حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین، امام جمعه بندرانزلی نیز، با بیان اینکه پیامبر مکرم اسلام(ص) از ابتدای بعثت بر امر نماز تاکید ویژه داشته است، اظهار کرد: ما در رابطه با بحث اقامه نماز زیاد صحبت کردیم و کسی نیست از فضیلت نماز بی اطلاع باشد.

وی با بیان اینکه همه تلاش داریم تا نماز در سطح جامعه گسترش پیدا کرده و نهادینه شود، افزود: در کنار همه این تلاش ها و به تاسی از فرمایش مولای متقیان حضرت علی(ع) که فرمود «هر کس می خواهد در کاری پیشرو باشد اول از خود شروع کند» باید کاری انجام دهیم تا به تبع آن اثرگذارتر باشد.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کرد: در مسئله نماز باید به گونه ای این فریضه را بخوانیم و اقامه کنیم که از نماز لذت و نشاط و جاذبه نصیبمان شود. در مواردی نماز را به عنوان رفع تکلیف می خوانیم و چون آن اثر را نمی بینیم حرفمان هم برای دیگران اثرگذار نمی شود.

شمس الدین اثرگذاری تربیتی نماز در بعد فردی و اجتماعی را نیازمند حضور قلب دانست و گفت: تاکید خدای متعال در قرآن کریم بر صبر و نماز است و لذا همواره در زندگی دینی و دنیوی خود باید نماز را مد نظر داشته باشیم، زیرا خدای متعال یک قدرت لایزال است و می تواند مشکل ما را حل کند.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسین فهمیده، از حذف مطالب مربوط با این دانش آموز از کتاب های درسی انتقاد کرد و افزود: نگذاریم مفاهیم والای انقلابی از یادها فراموش شود.

اعمال ما در سایه نماز دارای خیر و برکت است

حجت الاسلام عباس صباحی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی نیز در ادامه، ضمن تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: اعتقاد داریم اگر نماز در جامعه به خوبی اقامه شود دیگر اعمال ما در سایه این نماز دارای خیر و برکت خواهد بود.

وی با اشاره به ایجاد پایگاه یاوران نماز در سطح شهرستان، به برگزاری نماز جماعت در ادارات بندرانزلی اشاره کرد و گفت: طبق جدول برنامه سالیانه ستاد، هر دوشنبه به ادارات سرکشی و همچنین نماز جماعت اقامه می کنیم.

رئیس تبلیغات اسلامی بندرانزلی، با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴ اقامه نماز در ادارات شهرستان با حضور امام جماعت برگزار می شود، تاکید کرد: به دلیل کمبود روحانی نمی توانیم به همه ادارات امام جماعت اعزام کنیم.

صباحی، با بیان اینکه با همکاری راهداری از نمازخانه های بین راهی شهرستان بازدید به عمل آمده است، تصریح کرد: با همکاری آموزش و پرورش نیز در قالب «گفتمان مطهر»، گفتمان دینی و جلسات پرسش و پاسخ در مدارس برگزار می شود.

آموزش مرجع شناسی برای دانش آموزان پایه نهم

حسین دریابکی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی نیز در این جلسه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسین فهمیده در هشتم آبان، اظهار کرد: یکی از ماموریت های آموزش و پرورش توجه به مسائل دینی و معنوی دانش آموزان و تربیت آنها در تراز انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه شهید حسین فهمیده الگویی برای ایثار و از خودگذشتگی است و امروز با عنوان روز بسیج دانش آموزی نام گذاری شده، گفت: بندرانزلی۳۶ دانش آموز و شش معلم شهید را در کارنامه انقلابی خود دارد.

دریابکی تاکید کرد: همه ما باید در افزایش بار معنوی دانش آموزان کوشا باشیم و امروز که مدارس در حالت نیمه تعطیل هستند، این امر را با جدیت در فضای مجازی مورد توجه قرار دادیم.

مدیر آموزش و پرورش بندرانزلی از آموزش مرجع شناسی برای دانش آموزان پایه نهم دوره اول متوسطه خبر داد و گفت: آموزش نماز در مقطع سوم ابتدایی به صورت مجازی برای دانش آموزان برگزار می شود.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه