شناسایی ۱۲۵ کودک کار در گیلان/ همه در قبال این کودکان مسئول هستیم

فرماندار رشت امروز در نشست ساماندهی کودکان کار و متکدیان از شناسایی ۱۲۵ کودک کار در استان خبر داد.

شناسایی ۱۲۵ کودک کار در گیلان/ همه در قبال این کودکان مسئول هستیم

به گزارش ۸دی، علی فتح اللهی، فرماندار شهرستان رشت امروز در نشست کارگروه ساماندهی کودکان کار و متکدیان بر ضرورت هرچه بیشتر توجه به کودکان کار تاکید کرد و گفت: بر اساس آمار‌ها در حال حاضر ۱۲۵ کودک کار در استان شناسایی شده اند که باید برای حمایت از این کودکان و جلوگیری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی، طرح‌ها و اقدام‌ها کاربردی باشد.

او  با اشاره به اینکه اغلب کودکان کار وقتی از امکانات و محبت خانواده دور هستند دچار آسیب اجتماعی می‌شوند، افزود: کاربردی بودن طرح و برنامه می‌تواند در کاهش بسیاری از بزه کاری و معضلات اجتماعی موثر باشد.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه باید نگاه پرورشی به این کودکان داشته باشیم، گفت: با بهره گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد باید خانواده‌های این کودکان شناسایی شود و با ارائه خدمات مشاوره‌ای و همچنین حمایت‌های مادی و اقتصادی بتوانیم آمار کودکان کار را به صفر برسانیم.

فتح اللهی به نقش رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در زمینه فرهنگ زیبای مشارکت عمومی اشاره و تصریح کرد: باید با گزارش‌ها و اخبار مختلف بتوانیم حس همدردی، و یاری رساندن به یکدیگر را در جامعه بیش از پیش تقویت کنیم.

او  با اشاره به اینکه همه در قبال کودکان کار مسئول هستیم، افزود: باید فضا‌های آموزشی، امکانات بهداشتی و خدمات عمومی که حق مسلم این کودکان است به آنان ارائه شود.

همچنین در ادامه این نشست، فریبرز سعیدی کیا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان رشت بر لزوم توجه هرچه بیشتر معیشت کودکان کار تاکید کرد و گفت: باید با بهره گیری از ظرفیت‌های مختلف، از جمله سازمان‌های مردم نهاد و خیران در این زمینه بیش از پیش کمک گیریم.

او  با بیان اینکه هیچ کودکی نباید بخاطر مشکلات اقتصادی از تحصیل بازبماند، افزود: شناسایی و حمایت این کودکان می‌تواند علاوه بر تقویت روحی و عاطفی این کودکان، همچنین به کاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی هم کمک کند.

در پایان نشست ساماندهی کودکان کار و متکدیان هر یک از شرکت کنندگان اقدام ها و همچنین برنامه‌ها و طرح‌های در حال اجرای خود را از قبیل ارائه خدمات آموزشی، مشاوره، خدمات بهداشت و درمان، توزیع بسته‌های معیشتی و توزیع ماسک میان کودکان کار و متکدیان ارائه کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه