قرائت خانوادگی زیارت اربعین به صورت همزمان در سراسر گیلان

نوای لبیک یاحسین(ع) و قرائت خانوادگی زیارت اربعین ساعت ۱۰ صبح امروز به صورت همزمان در جای جای گیلان طنین انداز شده است.

قرائت خانوادگی زیارت اربعین به صورت همزمان در سراسر گیلان

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان، گفت: عزاداران امسال برای مقابله با ویروس کرونا، مراسم اربعین حسینی را با هدف زنده نگه داشتن شور و شعور حسینی با شعار خانه‌هایمان حسینیه شده است  را متفاوت برگزار کردند ، عزاداران  امسال با طنین لبیک یا حسین (ع) ساعت ۱۰ صبح امروز به صورت همزمان در خانه های خود زیارت اربعین را قرائت کردند و این مراسم معنوی  از رسانه ملی هم  انجام شده است.

او،  عاشورا و اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) را معجزه‌ای شگفت‌آور دانست و افزود: فلسفه اصلی نهضت امام حسین (علیه‌السلام)، مبارزه با ظلم و ستم استکبار زمان بود و بزرگداشت اربعین حسینی روح تازه‌ای در کالبد انقلابیون و مبارزان با زورگویان عالم و دست‌نشاندگان آنان در منطقه خواهد دمید.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، مکتب امام حسین (علیه‌السلام) را مکتبی برخواسته از شهادت و جانبازی دانست و گفت: اربعین حسینی فرصت مغتنمی است تا بار دیگر نام «حسین» در دنیا طنین انداز شود و الهام‌بخش آزادی خواهان، ظلم ستیزان و سربازان جبهه‌های مقاومت اسلامی برای امتداد خط سرخ شهادت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری، اربعین حسینی را تجلی‌گاه عشق و ارادت شیعیان جهان به ساحت نورانی امام حسین (علیه‌السلام) دانست و افزود: علی‌رغم تلاش استکبار جهانی برای تحریف و فراموشی نهضت عاشورا، امروز خورشید پرفروغ خاندان عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) چشمان ناامید بشریت را با پرتو نور الهی منور کرده است.

او  با بیان اینکه اربعین حسینی سرمایه معنوی شیعیان جهان و نماد وحدت حق طلبان و آزادی خواهان جهان است، گفت: به لطف الهی و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، برکات اربعین حسینی فراگیر شده و همه انسان‌های آزاده جهان را به سمت خود جذب کرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان  با اشاره به نقش اربعین حسینی در تداوم پیام امام حسین (علیه‌السلام) در مبارزه با استکبار، افزود: نهضت عاشورا با نقش آفرینی امام سجاد (علیه‌السلام) و حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) در بیان حقایق واقعه کربلا احیا شد و امروز اربعین حسینی به‌عنوان رسانه عاشورا بر اثرگذاری نهضت حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) تداوم بخشیده است.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری، پیاده‌روی شکوهمند و جهانی اربعین حسینی را نعمت بزرگی دانست که زمینه امت سازی و تمدن سازی حول محور نهضت امام حسین (علیه‌السلام) را فراهم کرده است و ادامه داد: حماسه بی‌نظیر اربعین حسینی نویدبخش رهایی آزادیخواهان جهان و نابودی استکبار جهانی است و مسلمانان جهان را برای تحقق آینده‌ای روشن امیدوار کرده است.

او با اشاره به شعار «الحسین، سفینه النجاه»، گفت: اربعین حسینی نقطه عطف نهضت عاشورا، انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و بیانیه گام دوم انقلاب برای تمدن سازی و زمینه‌سازی ظهور حضرت، ولی عصر (عج) است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه اربعین حسینی با برهم زدن معادلات سیاسی منطقه، خواب خوش استکبار جهانی را آشفته و قدرت انقلاب اسلامی را نمایان ساخته است، افزود: امروز یزیدیان زمان و هم پیمانان خودفروخته آنان در منطقه  دریافته‌اند که شیعیان به ویژه ملت بزرگ ایران هرگز ذلت را نمی‌پذیرند و همیشه آماده لبیک گویی به ندای الهی امام حسین (علیه‌السلام) هستند.

حجت الاسلام والمسلمین اشجری با اشاره به شرایط خاص جهان پس از شیوع ویروس کرونا و توصیه، ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا مبنی بر عدم برگزاری راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی،تصریح کرد: با تمهیدات اندیشیده شده در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از فرصت اربعین حسینی با هدف ابراز عشق و ارادت به سید و سالار شهیدان امام حسین (علیه‌السلام) بهره‌برداری مناسب شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه