در جلسه مجمع نمایندگان گیلان مطرح شد:

اعلام افزایش آمار اشتغال در گیلان زمانی که کار عمرانی انجام نمی شود عجیب است/ سرمایه گذران در گیلان سرگردان می شوند

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه وقتی کار عمرانی انجام نمی شود، اعلام افزایش آمار اشتغال گیلان عجیب است، گفت: با توجه به ظرفیت گیلان در حوزه منطقه آزادانزلی، دارا بودن دو بندر و ترانزیت زمینی، باید وضعیت ما خیلی بهتر از این ها باشد و گره ای که وجود دارد را باید بررسی کرد.

اعلام افزایش آمار اشتغال در گیلان زمانی که کار عمرانی انجام نمی شود عجیب است/ سرمایه گذران در گیلان سرگردان می شوند

به گزارش خبرنگار هشت دی، احمد دنیا مالی، رئیس مجمع نمایندگان گیلان در جلسه مدیران اقتصادی استان با مجمع نمایندگان در سالن اجتماعات این سازمان
با بیان اینکه امسال در زمان کرونا بخش های اقتصادی دائما و ۲۴ساعت مشغول فعالیت بودند اظهار کرد: برخی اتفاقات نظیر اینکه از وزارت جهاد ناگهان بخشنامه ای برای چوب می آید ما را دچار مشکل می کند و بنظر می اید می خواهند مسیر واردات چوب را از گیلان بگیرند و از جایی دیگر این واردات را انجام دهند و اگر این سهم از استان گیلان از دست برود برگشت آن بسیار سخت است.

وی ادامه داد: باید در باره عدم جذب سرمایه گذار در منطقه آزاد، بررسی لازم شود و با برنامه ای مدون اقدام به تقویت تعاونی ها کرد.

**مشکلات اقتصادی مختص گیلان در سایر استان ها کمتر وجود دارد‌

محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر همت و اتحاد بین افسران اقتصادی استان گیلان اظهار کرد: در کل کشور مشکلات اقتصادی وجود دارد اما مشکلات اقتصادی مختص گیلان در سایر استان ها کمتر وجود دارد‌.

**تعیین فرمانده جنگ اقتصادی و ایجاد اتاق فکر

احمدی با اشاره به جنگ اقتصادی موجود بیان کرد: باید فرمانده جنگ اقتصادی و اتاق فکری برای مقابله با این جنگ نابرابر را مشخص کرد و قوانین دست و پا گیر را از مسیر اقتصادی از میان برداشت.

** سرمایه گذران در گیلان سرگردان می شوند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم رضایت سرمایه گذاران در استان گیلان گفت: سرمایه گذاران عموما از گیلان سرگردان و فراری می شوند، کسی برای استان ما دل نمی سوزاند، خودمان باید بفکر گیلان باشیم.

وی تصریح کرد: در بسیاری از حوزه های اقتصادی ضعیف هستیم و باید بفکر باشیم، فروش شرکت های بزرگ باید همراه با تعهد باشد که علاوه بر ۷۰۰نفر نیروی خود ۳۰۰نفر به این تعداد اضافه کند نه اینکه همان تعداد هم بیکار شوند.

** افزایش صادرات و واردات گیلان اتفاقی است

سیدعلی آقازاده نماینده دیگر مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه اقتصادی با بیان اینکه استان گیلان به لحاظ اقتصادی نحیف تر از سایر استان های کشور است اظهار کرد: در استان گیلان چندین فرصت مبنایی اقتصادی نظیر کشاورزی، گردشکری، صنعت، نیروی انسانی داریم که میتوانست موقعیت بهتری را برای گیلان به لحاظ تولید ناخالص و بنیه مالی ایجاد کند.

آقازاده با اشاره به افزایش شاخص های صادرات و واردات نسبت به سال گذشته در شرایط بحرانی اقتصادی گفت: این امر تا حدودی میتوان گفت اتفاقی است و با توجه به شرایط سیاسی و امنیتی در این موقعیت قرار گرفتیم، اما با توجه به اینکه گیلان دارای ظرفیت های بسیاری است این توانایی را دارد که تراکنش های مالی خود را قوی تر و افزایش دهیم.

** منطقه آزاد تنها یک بندر و اسکله است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منطقه آزاد با گذشت حدود ۳۰سال تنها نباید به شکل یک‌اسکله و بندر باشد، ما نیازمند ظرفیت یخچالی برای انبار و صادرات محصولات داریم.

** را آهن تهران _ رشت تنها کار اتوبوس را انجام می دهد

وی خاطرنشان کرد: ما راه آهن را باید از آستارا یا منطقه آزاد انزلی آغاز می کردیم نه از تهران، که راه آهن ما امروز کار ۴تا اتوبوس را انجام دهد.

**نگین ثروت و سرمایه استان گیلان بندرانزلی است

پرویز محمدنژاد، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگین ثروت و سرمایه استان گیلان بندرانزلی است اظهار کرد: امروز تجارت در دنیا بیش از تولید اهمیت دارد این در حالی است که تنها از ۳۰درصد ظرفیت منطقه آزاد انزلی استفاده می شود.

**آمار افزایش اشتغالِ گیلان زمانی که کار عمرانی انجام نمی شود باعث تعجب است

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در این جلسه با مدیران اقتصادی استان گیلان با بیان اینکه وقتی کار عمرانی انجام نمی شود، اعلام آمار افزایش اشتغال گیلان باعث تعجب است اظهار کرد: با توجه به ظرفیت گیلان در حوزه منطقه آزاد، دارا بودن دو بندر و ترانزیت زمینی، باید وضعیت ما خیلی بهتر از اینها باشد و گره ای که وجود دارد را باید بررسی کرد.

کوچکی نژاد با اشاره به این مطلب که بالای ۳هزار خودرو در گیلان بیمه نیستند ادامه داد: بالای ۳هزار خودروی ما بیمه نیستند و هر تصادف یک خانواده را متلاشی می کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه