تجمع بزرگ “لبیک یا حسین” در صومعه‌سرا برگزار می‌شود

رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا گفت: تجمع بزرگ “لبیک یا حسین” همزمان با دومین روز ماه محرم‌الحرام در این شهرستان برگزار می‌شود.

تجمع بزرگ “لبیک یا حسین” در صومعه‌سرا برگزار می‌شود

به گزارش ۸دی نیوز، عزیز خادم‌شریف، در گفت‌وگو با خبرنگار واران نیوز، ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم اظهار کرد: تجمع بزرگ “لبیک یا حسین” در عصر روز دوم محرم‌الحرام همزمان با ورود کاروان حضرت اباعبدالله الحسین به کربلا در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص شهرستان با حضور پرشکوه مردم عزادار با استفاده از ظرفیت‌ هیئت‌ها و دستجات مختلف اعم از برادران و خواهران عزادار حسینی برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از مهمترین شاخصه‌های این همایش دعوت از علما، خطبا و سخنرانان شاخص و برجسته، شعرای ائینی، مداحان مطرح و قاری برجسته، استفاده از مجری توانمند و حماسی و محبوب برای ایجاد شور و شعور حسینی  است.

رئیس اوقاف و امور خیریه صومعه‌سرا گفت: تبلیغات، اطلاع رسانی، فضاسازی محیطی در این برنامه با محوریت تجمع “لبیک یا حسین” از جمله برنامه‌های این اداره برای هرچه باشکوهتر برگزار شدن این برنامه است.

برگزاری همایش رهروان زینبی(س) ویژه بانوان در صومعه‌سرا

  خادم‌شریف تصریح کرد: همزمان با دوازدهمین روز محرم‌الحرام در یکی از آستان مقدس امامزادگان و بقاع شاخص با استفاده از ظرفیت هیئت‌های مذهبی، بسیج خواهران، حوزه‌های علمیه خواهران، دانش‌اموزان و دانشجویان و اقشار مختلف مردم همایش رهروان زینبی(س) ویژه بانوان در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین شاخصه‌های این همایش حضور گسترده چندهزار نفری بانوان عزادار است، خاطرنشان کرد: دعوت از قاریان ممتاز استانی و کشوری، حضور خطبا و سخنرانان شاخص، شعرای آئینی، مداحان مطرح هیئت‌های مذهبی از جمله برنامه‌های این تجمع است.

برپایی خیمه‌های معرفت در آستان مقدس امامزادگان صومعه‌سرا

رئیس اوقاف و امورخیریه صومعه‌سرا با بیان اینکه خیمه‌های معرفت در امامزادگانی که مجری طرح بصیرت عاشورایی هستند بر پا می‌شود، تاکید کرد: غرفه‌های پاسخ به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، مشاوره کودک، غرفه عفاف و حجاب، غرفه تبلیغ چندرسانه‌ای و غرفه ویژه “همه واقف باشیم” و غرفه کودک و نوجوان از جمله غرفه‌هایی است که در خیمه‌ها معرفت برپا می‌شود.

خادم‌شریف اظهار کرد: امامزادگانی که استقبال ویژه‌ای از خیمه‌های معرفت انجام می‌دهند، ضروری است بخش خواهران و برادران تفکیک گردد و از ظرفیت کارشناسان حوزه‌های علمیه خواهران نیز استفاده شود.

اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در بقاع شاخص صومعه‌سرا

وی با بیان اینکه همزمان با ظهر تاسوعا و عاشورا اقامه نماز در امامزادگان شاخص برگزار می‌شود، افزود: در این دو روز تبلیغ، ترویج و تبیین شعار “هیهات من الذله” که روز عاشورا تقارن با ۱۳ آبان دارد اجرا می‌شود.

رئیس اوقاف وامور خیریه صومعه‌سرا گفت: لازم است در این روز شعار مرگ بر امریکا، مرگ بر اسرائیل و هیهات من الذله  فضای پرشکوه حماسه حسینی و بصیرت سیاسی روز عاشورا در جمع عزاداران حسینی متجلی گرداند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه