رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان در گفتگو با ۸دی:

کمک بیش از ۳میلیارد ریالی مردم گیلان برای بازسازی عتبات عالیات/ موکب‌ها در ایام اربعین فعال می‌شوند

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان گفت: از ابتدای امسال بیش از ۳میلیارد ریال مبلغ نقدی و مقدار زیادی طلا از سوی مردم گیلان برای بازسازی عتبات عالیات پرداخت شده است.

کمک بیش از ۳میلیارد ریالی مردم گیلان برای بازسازی عتبات عالیات/ موکب‌ها در ایام اربعین فعال می‌شوند

مجید دوهندو در گفتگو با خبرنگار هشت دی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات گیلان دارای ۱۸ موکب است اظهار داشت: این موکب‌ها سال‌های گذشته نذورات محبان اهل بیت (ع) را جمع‌آوری و در راه خدمت به زوار امام حسین (ع) از آستارا را کربلای معلا هزینه می‌کردند.

وی افزود: امسال که وجود منحوس ویروس کرونا توفیق زیارت اربعین را از محبان اهل بیت (ع) سلب کرده است موکب‌ها نحوه خدمت‌رسانی خود را تغییر داده‌اند و تلاش کرده‌اند نیرو و انرژی خود را در راه خدمت به مردم به کار گیرند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان گفت: در ماجرای سیل اخیر در شهرستان تالش، موکب نورالزهرا (س) شهرستان رشت به مدت ۵ شبانه‌روز در تالش مستقر شد و علاوه بر راه‌اندازی نانوایی سیار، اقدام به کارهای جهادی در مناطق سیل‌زده کرد.

دوهندو ادامه داد: در ایام اوج گسترش بیماری کرونا هم موکب‌های گیلان اقدام به مشارکت در طرح مواسات و کمک مؤمنانه با مشارکت مردم کردند.

وی با بیان اینکه موکب‌های گیلان در طرح نور هم مشارکت داشته‌اند افزود: در این طرح، اقلام ضروری و لوازم‌التحریر لازم برای دانش آموزان کم‌بضاعت و بی‌بضاعت تهیه و توزیع شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان تأکید کرد: امسال چیزی به عنوان راه‌اندازی موکب در کربلا و نجف نخواهیم داشت گفت: جمع‌آوری کمک‌ها برای بازسازی عتبات و عالیات توسط ستاد ادامه دارد و مبالغ جمع‌آوری شده در این خصوص برای بازسازی صحن حضرت زینب (س) در کربلا و صحن فاطمه زهرا (س) در نجف هزینه خواهد شد.

دوهندو با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۷۶میلیون تومان برای بازسازی عتبات عالیات از مردم گیلان جمع‌آوری شده است افزود: علاوه بر این مبلغ، ۱۱۸ گرم طلا از بانوان محب امام حسین (ع) جمع‌آوری شده است که این مبالغ به حساب ستاد کشوری واریز شده است یا خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت دارای ۵ موکب فعال است گفت: این موکب‌ها امسال نیز سطح شهر رشت فعالیت خواهند کرد و علاوه بر ارائه عملکرد خود به شهروندان، ماسک و … بین مردم توزیع خواهند کرد و نذورات مردم را برای بازسازی عتبات عالیات جمع آوری خواهند کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گیلان گفت: اربعین بزرگ‌ترین کنگره انسانی در جهان است گفت: خیمه‌های مواکب امسال هم در سطح شهر راه‌اندازی خواهند شد اما در این خیمه‌ها که ۲ روز مانده به اربعین شروع به کار می‌کنند کارهای فرهنگی صورت خواهد گرفت و عملکرد مواکب در سال‌های گذشته به مردم ارائه خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه