سامانه های هوشمند عملیاتی اورژانس در گیلان راه اندازی شد

اورژانس گیلان جزو نخستین اورژانس های کشور است که به سامانه های هوشمند عملیاتی آسایار و آسایاب مجهز شد.

سامانه های هوشمند عملیاتی اورژانس در گیلان راه اندازی شد

به گزارش ۸دی، پیمان اسدی، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان گفت: اورژانس گیلان جزو نخستین استان های کشور است که به سامانه های هوشمند عملیاتی آسایار و آسایاب مجهز شد و از این لحاظ از جایگاه مناسبی در کشور برخوردار است.

اسدی افزود: با راه اندازی سامانه های هوشمند عملیاتی، ۱۳ مرکز پیام فعال در شهرستان های مختلف گیلان در رشت تجمیع، و همه آمبولانس های استان بهGPS  مجهز شد و زمان همه عملیاتی های مختلف نیز ثبت می شود.

وی حذف فرم های کاغذی و ارائه فرم های الکترونیکی به بیمارستان قبل از رساندن بیمار به مراکز درمانی را از دیگر مزایای سامانه های هوشمند عملیاتی دانست.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان گفت: اورژانس گیلان ۶۳ پایگاه فعال ، ۶۸ آمبولانس فعال عملیاتی  ، بیش از ۵۲۰ کاردان ، کارشناس و پرستار ، حدود ۱۳۰ آمبولانس عملیاتی ، یک اتوبوس آمبولانس ، ۲ موتور آمبولانس و یک بالگرد در اختیار دارد.

اسدی افزود: به طور میانگین روزانه ۳۰۰ تا ۳۲۰ ماموریت در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان انجام می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح توسعه در اورژانس گیلان گفت: لازم است در شهرهای رشت ، تالش ، آستارا ، لنگرود و لاهیجان پایگاه های جدید اورژانس ایجاد شود تا زمان امداد رسانی کاهش یابد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان با اشاره به زمان استانداردانجام عملیات های اورژانس درگیلان افزود: زمان رسیدن بر بالین بیمار در عملیات شهری به طور متوسط ۹ و ۸ دهم دقیقه ،عملیات های  جاده ای ۹ و ۲ دهم دقیقه ، در کلان شهرها و جاده ها ۱۵ دقیقه و در شهرهای کوچک ۹ دقیقه است.

پیمان اسدی با بیان اینکه طبق دستورالعمل ابلاغی سازمان اورژانس،کارشناسان اورژانس موظفند برای جلوگیری از بروز مشکلات بیمه ایی و مالی، بیماران را به مراکز درمانی دولتی و یا دانشگاهی منتقل کنند گفت: فقط در صورتی که حال بیمار خیلی وخیم باشد باید به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل شود.

وی در ادامه به وجود ۸ موسسه آمبولانس خصوصی با ۲۴ آمبولانس فعال در گیلان اشاره کرد و افزود : مرکز اورژانس گیلان سالانه تجهیزات آمبولانس های خصوصی را رصد می کند.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان در پایان از شهروندان خواست  در مواجهه با حوادث ناگوار خونسردی خود را حفط کرده و با شماره ۱۱۵ تماس گرفته و به توصیه های کارشناسان اورژانس عمل کنند.

اسدی گفت: شهروندان می توانند انتقادات و پیشنهادات خود را درباره اورژانس به شماره ۱۹۰ اعلام کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه