در نشست مجمع نمایندگان با فرمانده سپاه قدس گیلان مطرح شد:

لزوم ورود میانجی گرانه سپاه در رفع مشکلات صنعتی گیلان/ ورود بیش از پیش غیربومی ها و خرید زمین های روستایی چالش آفرین است

نشست مجمع نمایندگان استان با “سردار عبدالله پور” فرمانده سپاه قدس گیلان عصر امروز برگزار شد.

لزوم ورود میانجی گرانه سپاه در رفع مشکلات صنعتی گیلان/ ورود بیش از پیش غیربومی ها و خرید زمین های روستایی چالش آفرین است

به گزارش خبرنگار هشت دی نشست مجمع نمایندگان گیلان با فرمانده سپاه قدس گیلان عصر امروز برگزار شد.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید وعده های پوچ به مردم داد افزود: باید روی پروژه های بزرگ و اساسی سرمایه گذاری کرد و کارها و پروژهای نصف و نیمه دولت فعلی بعدها ما را دچار مشکل می کند.

گاهی مدیران کل تحت تأثیر یک کارمند جزء قرار می گیرند

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با انتقاد برخی مدیران کل گفت: گاهی حتی یک کارشناس جزء  بشدت در امور مختلف ورود می کند و مدیران کل را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

لزوم ورود سپاه بعنوان میانجی گر در رفع مشکلات صنعتی گیلان

سیدعلی آقازاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از دلایل نگرانی همه مردم خروجی ناشی از سوء مدیریت است اظهار کرد: این ناامیدی برای مردم عادی شده است و تصور می کنند چاره ای ندارند مگر معجزه ای شود.

آقازاده با اشاره به وجود نیروهای توانمند و متدین استان گیلان گفت: این افراد در حاشیه قرار دارند و نمایندگان گیلان در تلاش به جهت رفع مشکلات بدور از حاشیه پردازی هستند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت سپاه پاسداران بیان کرد: مسئولان باید دعا کنند که سپاه بیش از پیش عملکرد بهتری داشته باشد زیرا به نفع همه مردم و موجب توسعه کشور خواهد بود.

وی در این جلسه با اشاره به مشکلات استان گیلان و با تاکید بر اینکه سپاه با ظرفیت های تخصصی، انقلابی و فنی خود در طرح های مختلف ورود داشته باشد گفت: اموزش، ترویج، تجهیزات و…در بخش کشاورزی منجر به اشتغالزایی و تثبیت جمعیت در روستاها می شود.

آقازاده ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد کارخانجات گیلان از ظرفیت خود استفاده نمی کنند که با ایجاد یک کارگروه سپاه می تواند بعنوان یک میانجی گر در رفع مشکلات صنعت استان گیلان ورود کند.

بوم گردی اقدامی بی فایده و پر هزینه

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از بوم گردی بعنوان اقدامی بی فایده و پرهزینه یاد کرد و گفت: در بخش گردشگری بویژه در بحث بوم گردی پول های زیادی هزینه شده و به لحاظ آمایش و جانمایی و…روستاها رها شده است.

وی با اشاره به ورود بیش از پیش افراد غیربومی به روستاهای استان گیلان گفت: این افراد زمین را به قیمت بسیار اندکی از مردم روستایی می خرند و علاوه بر تغییر کاربری بر روی فرهنگ بومی روستا تأثیر منفی می گذارند این در حالی است که دولت اگر دلسوز فرهنگ جامعه و روستا است باید عملا پای کار بیاید.

سپاه جلوی موازی کاری ها را بگیرد

حسن محمد یاری نماینده مردم تالش، ماسال، رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل تحریم و جذب اعتبارات اظهار کرد: برای برون رفت از مشکلات فعلی به مراجع نظارتی و نهادهای تاثیرگذاری مانند سپاه نیاز داریم.

یاری با بیان اینکه در حوزه انتخابیه تالش مانع بسیاری از پروژه ها به بهانه حفظ بیت المال می شوند افزود: ما دنبال منافع شخصی نیستیم، وقتی قانون پیش بینی کرده است روستایی با ۲۰۰خانوار باید راه مواصلاتی، برق، آب و… تعلق بگیرد نباید جلوی آن گرفته شود.

نماینده مردم تالش، ماسال، رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی ها خاطرنشان کرد: سپاه جلوی موازی کارها را بگیرد تا مردم هزینه اضافه متحمل نشوند.

وی با اشاره به اعمال سلیقه های ناامید کننده در بخش گردشگری گفت:گردشگری موجب توسعه و رونق اقتصادی منطقه تالش می شود ولی اخیرا با ایست بازرسی های سلیقه ای در خصوصی ترین مسائل مردم دخالت می کنند و جلوی تفرج مردم را می گیرند، این موضوع به بخش اقتصادی تالش آسیب وارد کرده است، مردم ما بی دین نشدند و نیستند!

رفع افسار گسیختگی بازار با ایجاد کارگروهی از بسیجیان

محمدرضا احمدی سنگری دیگر نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فقط در مواقع بحران های طبیعی نظیر سیل، زلزله و…از ظرفیت بسیج استفاده می شود اظهار کرد: توجه کافی به ظرفیت بسیج نمی شود این در حالی است که بسیجیان مخلص ترین و پا به رکاب ترین اند و در همه شرایط در خدمت نظام هستند‌.

گیلان در بخش معادن شن و ماسه دچار معضل است

احمدی با بیان اینکه استان گیلان در بخش معادن شن و ماسه دچار معضل است گفت: اراده خدمت در مسئولین استانی دیده نمی شود و میتوان از بسیج اقشار در این حوزه و سایر بخش ها استفاده کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افسار گسیختگی بازار را با ایجاد کارگروهی از بسیجیان، علاوه بر اشتغالزایی باعث نظارت و خدمت ۲۴ساعته و صادقانه بسیجیان خواهند شد، در هرجایی که بسیج و سپاه پای کار باشد مشکلات رفع و امور به بهترین شکل انجام می شود.

وی با بیان اینکه تا زمانی که فرهنگ و اصالت درست نشود مشکل اقتصاد حل نخواهد شد افزود: نباید طوری رفتار شود که وقتی گردشگران به امامزاده هاشم می رسند با هر پوشش و رفتاری که خواستند رفتار کنند.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه