محرم صاحب دارد و عاشورا علمدار!

به نظر می آید یک عده از این همه ولایتمداری و قانونمندی بچه هیئتی ها که با رعایت پروتکل های بهداشتی عزای سیدالشهداء را در روزهای کرونایی اقامه کردند آنقدر عصبانی شده اند که چاره ای جزء کپی و انتشار مقاله ای که سه سال پیش نوشته شده به نام هفته نامه خود نداشتند.

محرم صاحب دارد و عاشورا علمدار!

به گزارش هشت دی، محرم صاحب دارد و اگر احدی به قصد کینه و حقد مطلبی در نکوهش واقعه صحیحه کربلا بنگارد یقینا باید نگران عواقبش باشد اما بعضی وقاحت ها آدم را به پاسخگویی وادار می کند.

در ابتدا باید این نکته را ذکر کرد که به نظر می آید یک عده از این همه ولایتمداری و قانونمندی بچه هیئتی ها که با رعایت پروتکل های بهداشتی عزای سیدالشهداء را در روزهای کرونایی اقامه کردند آنقدر عصبانی شده اند که چاره ای جزء کپی و انتشار مقاله ای که سه سال پیش نوشته شده به نام هفته نامه خود نداشتند.

پر واضح است که پیام امام حسین(ع) که همان دفاع از مظلوم است فقط مخصوص عده ای خاص در سرزمین نینوا نبوده بلکه برای همه بشریت است.

آنانی که ندای “هل من ناصر ینصرنی” مظلومان در همین همسایگی مان را شنیده و جواب “کلنا عباسک یا زینب” سر دادند ایا جزء در مکتب امام حسین (ع) و عاشورا پرورش یافته بودند.

از مظلومیت قیام امام حسین (ع) همین نکته بس که  هر که هر جور دلش می خواهد به تفسیر آن می پردازد البته تفسیر که چه عرض کنم!

یک روز می گویند دعوای عرب و عرب بوده ما را چه کار؟! یک روز محرم را مایه افسردگی جامعه می دانند و روزی دیگر جو می دهند که سیل جمعیت عزادار به خاطر قیمه های نذری آمده اند!

این روزها هم که آب بر هاون می کوبند که دل نگران قیام عاشورا اند که نکند جزء پوسته ای از آن باقی مانده باشد! و میلیون ها عاشق تمام هوش وحواس شان به این باشد که نکند امام سؤال کند به جای عدس پلو چرا قیمه درست نکردید؟!! این همه بی انصافی از کجا نشأت می گیرد؟!

قرآن کریم می فرماید برخی ها کور و کر اند وگرنه می دیدند که جوانان دهه هفتادی این کشور، هم عینا در مقابل ظلم ماندند و هم ولایتمداری را به رخ کشیدند.

برای این ها یک شهید “حججی” کافی است که در مقام اسارات جمله “هیهات من ذله” را با لبخندش معنا می کند.

هر چند مقابله حق و باطل به بلندای قیام عاشورا است و همیشگی بوده و خواهد بود و هرگز نمی شود آنانی را که به خواب غفلت انس گرفته اند را هوشیار کرد ولی امیدواریم  کسی به جهالت و نادانی در زمره اشقیاء نباشد که سرنوشت آنانی را خواهد داشت که هزاران سال است مورد لعن قرار گرفته و خودشان نمی دانند، که رمز آزادگی و مقابله با ظالم همین لعن است که خطوط را از هم مشخص کرده و می کند.

عده ای که تا دیروز همگام با رسانه های معاند، وامصیبتای برپایی هیئات آن هم در شرایط کرونا را می دادند، گویا باید خونشان به جوش آمده و چاره ای جز انتشار کلامی نادرست و ناصواب در مقابل ولایتمداری عزاداران واقعی امام حسین (ع) نداشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه