امام جمعه آستارا:

آموزش از طریق فضای مجازی کارایی فضای حقیقی را ندارد

امام‌جمعه آستارا در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با کرونا گفت: در صورت قرمز بودن وضعیت شهرستان آستارا کلاس‌های درس به صورت مجازی برگزار می‌شوند و فضای مجازی کارایی فضای حقیقی را ندارد.

آموزش از طریق فضای مجازی کارایی فضای حقیقی را ندارد

به گزارش ۸دی،حجت‌الاسلام‌ کاظم حافظ‌نیا عصر امروز در جلسه مشترک شورای آموزش وپرورش و ستاد مبارزه با کرونا اظهار کرد: مسائل اجتماعی، اقتصادی و آموزشی کشور تحت‌تأثیر ویروس کووید ۱۹ قرار گرفته است و امیدوارم به حق این روزها ویروس منحوس کرونا ریشه‌کن شود.

وی با اشاره به اینکه حفظ جان انسان‌ها از هر چیزی واجب‌تر است، گفت: نماز جماعت مساجد و عزاداری‌های حسینی با ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شوند و از این لحاظ هیچ خطری عزاداران و نمازگزاران را تهدید نمی‌کند.

امام‌جمعه آستارا با بیان اینکه تا به به امروز کوچک‌ترین مشکلی در عزاداری‌های حسینی گزارش نشده است، افزود: مساجد شهرستان آستارا در برگزاری عزاداری‌های حسینی کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند که این مهم را مرهون تلاش‌های اداره اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی هستیم.

حافظ‌نیا با اشاره به اینکه در صورت قرمز بودن وضعیت شهرستان آستارا کلاس‌های درس به صورت مجازی برگزار می‌شوند و فضای مجازی کارایی فضای حقیقی را ندارد، گفت: امیدواریم با تلاش‌های شرکت مخابرت این شهرستان، مشکلی در آموزش دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی رخ ندهد.

 لباس فرم دانش‌آموزان اختیاری است

سرپرست فرمانداری شهرستان آستارا نیز در جلسه مشترک شورای آموزش وپرورش و ستاد مبارزه با کرونا در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: آموزش و پرورش در اسرع وقت لیست مدارسی که فاقداینترنت هستند را به شرکت مخابرات اعلام کند.

رضا جمشیدی سه‌ساری با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، امسال تهیه لباس فرم برای دانش‌آموزان اختیاری است، تصریح کرد: مدیران، آموزگاران، دبیران و عوامل اجرایی مدرسه از تمام توان و ظرفیت خود برای ایجاد امنیت روانی دانش‌آموزان و خانواده‌ها استفاده کنند.

ثبت‌نام بیش از ۱۷ هزار دانش‌آموز در مدارس آستارا

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با کرونا در محل سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: با توجه به حساسیت‌هایی که در روزهای اخیر وجود دارد از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم در ایام منتهی به آغاز سال تحصیلی جدید به آموزش و پرورش کمک کنند.

سید سجاد موسوی تعداد دانش‌آموزان ثبت‌نامی برای سال تحصیلی جدید را ۱۷ هزار و ۵۰ نفر و تعداد کلاس‌های درس را ۸۳۵ باب دانست و تصریح کرد: در ثبت‌نام نوآموزان پیش‌دبستانی با عدم‌استقبال از سوی خانواده‌ها مواجه هستیم که در صورت تحقق این مهم، تعداد دانش‌آموزان به ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش می‌یابد.

 افزایش پهنای باند اینترنت رایگان مدارس

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار شهرستان آستارا نیز در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با کرونا اظهار کرد: دو دکل «های‌وب» قرار بود در شهرهای آستارا و لوندویل نصب شود که از شهرداران این دو شهر انتظار داریم این مهم را پی‌گیری کنند تا روستاهای فاقداینترنت تحت‌پوشش قرار بگیرند.

کامبیز لقمانی‌مقدم خواستار افزایش پهنای باند اینترنت رایگان مدارس از سوی شرکت مخابرت شهرستان آستارا شد و تصریح کرد: از دستگاه‌های اجرایی و درگیر با پروژه مهر انتظار داریم در طول این ۹ ماه به آموزش و پرورش کمک کنند تا دانش‌آموزان به لحاظ آموزش با مشکلی مواجه نشوند.

اتصال ۵۸ مدرسه در آستارا به اینترنت رایگان

رئیس شرکت مخابرات شهرستان آستارا نیز در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با کرونا در محل سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: تاکنون ۵۸ مدرسه به اینترنت رایگان متصل شده‌اند که برای مدارس تک‌شیفتی حجم ۳۰ گیگابایتی و برای مدارس دوشیفته حجم ۵۰ گیگابایتی تخصیص یافته است.

طهماسب خدابخش تعداد مدارس باقی‌مانده را ۱۵ مدرسه دانست و تصریح کرد: از این تعداد، ۹ مدرسه در روستاهای بخش مرکزی و لوندویل دارای تلفن بی‌سیم هستند که طبق رأی‌زنی‌های صورت‌گرفته با نصب دکل‌های همراه اول قرار است این تعداد مدرسه نیز به اینترنت رایگان متصل شوند.

نظام عباسی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا نیز در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور ماه جاری از آموزش و پرورش انتظار داریم نسبت به گندزدایی اماکن آموزشی اقدام کند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه