مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان اعلام کرد:

۲۰۱ پروژه ارتباطی سیار و زیرساختی در گیلان بهره برداری شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: این پروژه ها در راستای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در دسترسی تمامی شهرها و روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات و ضرورت افزایش پوشش آنتن دهی، لزوم نصب دکل و به روز رسانی سایت های ارتباطی به نسل های بالاتر توسط اپراتور همراه اول و توسعه شبکه انتقال، فیبر نوری و راه اندازی Wifi با حمایت مخابرات منطقه گیلان به بهره برداری رسید.

۲۰۱ پروژه ارتباطی سیار و زیرساختی در گیلان بهره برداری شد

به گزارش ۸دی،فرزاد توکلی با اشاره به افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه در استان با بهره برداری از این پروژه ها اظهار داشت: اپراتور همراه اول در بخش شهری و روستایی اقدام به ارتقاء تکنولوژی ۱۲۳ سایت به نسل سوم و چهارم در آستانه اشرفیه، اطاقور، بندر انزلی، چابکسر، رانکوه، رشت، رودسر، صومعه سرا، کیاشهر، لاهیجان، لنگرود، ماسوله و هشتپر و ۱۵ سایت جدید نیز در حوزه شهری و روستایی آستانه اشرفیه، رشت، کیاشهر، لاهیجان، لنگرود، هشتپر کرده است.

وی تصریح کرد: شرکت مخابرات گیلان نیز در راستای توسعه زیرساخت های ارتباطی استان اقدام به اجرا و توسعه شبکه کابل فیبر نوری در ۳۳ نقطه شهر و روستا، توسعه شبکه دسترسی با استفاده از کافو نوری در هفت نقطه شهری و روستایی و نصب و راه اندازی Wifi در ۲۳ نقطه شهری نموده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: در حال حاضر اپراتور همراه اول با تعداد دو میلیون و ۱۸۰ هزار مشترک تلفن همراه و ضریب نفوذ ۸۵ درصدی نزدیک به ۹۰ درصد از مسیرهای جاده ای استان را تحت پوشش خود قرار داده است و مخابرات منطقه گیلان نیز با بیش از یک میلیون و ۳۶ هزار مشترک تلفن ثابت و ضریب نفوذ ۴۰.۳۳ درصدی بیش از ۳۱۶ هزار مشترک اینترنت ثابت استان را تحت پوشش خود قرار داده است.

توکلی ادامه داد: با توجه به شعار جهش تولید، امید است با راه اندازی، ایجاد زیرساخت و ارتقاء سایت های ارتباطی شاهد توسعه روزافزون، ایجاد اشتغال و رشد و شکوفایی اقتصاد استان باشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان همچنین در ادامه همچنین از  بهره برداری از ۲۱ پروژه ارتباطی ایرانسل و رایتل طی امروز خبر داد و  گفت: با توجه به ضرورت افزایش پوشش آنتن دهی و لزوم نصب دکل های ارتباطی و به روز رسانی سایت های ارتباطی به نسل های بالاتر، اپراتور ایرانسل مبادرت به نصب ۲۰ سایت ارتباطی و اپراتور رایتل نیز اقدام به نصب یک سایت در استان کرده است.
وی افزود: اپراتور دوم در بخش شهری با نصب و راه اندازی دو سایت جدید با تکنولوژی نسل دوم، سوم و چهارم در شهرهای آستانه اشرفیه و رشت و ارتقاء یک سایت به نسل سوم در شهر رشت نموده و در حوزه روستایی نیز با ارتقاء ۹ سایت به نسل چهارم در روستاهای بره پشت، تازه آباد، جنگ سرا، جیرگوابار، خیاط محله، داماش، سه شنبه، سیاهچال و لاپوندان به بهره برداری خواهد رسید.
توکلی تصریح کرد: در راستای این بهره برداری، اپراتور ایرانسل با نصب و راه اندازی هفت سایت جدید با تکنولوژی نسل دوم، سوم و چهارم در بخش جاده ای، مسیرهای امامزاده هاشم به لوشان، رستم آباد به کلیشم، رضوانشهر به تالش، رضوانشهر به ماسال، سیاهکل به دیلمان، فومن به ماسوله و قزوین به رشت را تحت پوشش خود قرار داده است.
وی اظهار کرد: اپراتور رایتل نیز اقدام به نصب و راه اندازی یک سایت با تکنولوژی نسل سوم در بخش کومله از شهرستان لنگرود در راستای افزایش پوشش ارتباطی روستاهای این منطقه نموده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: در حال حاضر اپراتور ایرانسل با یک میلیون و ۷۶۰ هزار مشترک تلفن همراه و ضریب نفوذ ۶۸ درصدی بیش از ۸۰ درصد از مسیرهای جاده ای استان را تحت پوشش خود و اپراتور رایتل با بیش از ۱۳۹ هزار مشترک تلفن همراه و ضریب نفوذ ۵.۴۳ درصدی بیش از ۶۰ درصد از مسیرهای جاده ای استان را تحت پوشش خود قرار داده است.
توکلی خاطر نشان کرد: در سال جهش تولید باید در راستای به روز رسانی فناوری موجود، ایجاد زیرساخت ارتباطی جدید و ارائه هر چه بیشتر و بهتر خدمات و افزایش بهره‌ وری صورت گیرد و در همین راستا این ۲۱ پروژه ارتباطی به بهره برداری رسید

منبع: منجیل نیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه