رئیس سازمان چای کشور:

پیش بینی تولید ۳۰ هزارتن چای خشک/ اقتصادی کردن صنعت چای مهم ترین اولویت است

رئیس سازمان چای کشور سطح زیرکشت باغات چای در گیلان و مازندران را ۲۵ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: ️با توجه به شرایط اقلیمی پیش‌بینی می‌شود که امسال بیش از ۳۰ هزار تن چای خشک تولید کنیم.

پیش بینی تولید ۳۰ هزارتن چای خشک/ اقتصادی کردن صنعت چای مهم ترین اولویت است

به گزارش ۸دی،حبیب جهانساز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته گرامیداشت هفته دولت امروز در سالن اجتماعات سازمان چای این سازمان: چای طی سنوات گذشته دچار تغییر و تحولات متعددی شده که هم اکنون به نقطه باثباتی رسیده و چایکاران و کارخانه ها در فضایی آرام مشغول فعالیت هستند.

وی سطح زیر کشت باغات چای در گیلان و مازندران را  ۲۵ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: هر ساله بالغ بر ۲۰ هزار هکتار مورد بهره برداری قرار می گیرد که ۵۵ هزار چایکار در این امر مشغول هستند.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه سال گذشته ۱۲۷ هزار تن برگ سبز چای خریداری شده و ۲۸ هزار تن چای خشک نیز تولید شده است، تصریح کرد: ضریب خوداتکایی نسبت به هشت سال گذشته که حدود ۱۶ درصد بود، به ۲۸ درصد ارتقا یافته است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود امسال از هزار تن مصرف داخلی کشور ، ۳۰ هزار تن از باغات گیلان و مازندران تامین شود‌ که ۱۶۶ کارخانه فعال در طی این سال ها نسبت به برندسازی و استاندارسازی محصولات خود تلاش می کنند.

جهانساز با اشاره به اینکه چای بعد از برنج جز با اهمیت ترین محصول استان‌گیلان است، خاطرنشان کرد: ۱۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم و ۵۰۰ هزار به صورت غیر مستقیم مشغول هستند به طوری که در بعضی از شهرستان ها ۸۰ درصد اقتصاد آنها به چای وابسته است.

رئیس سازمان چای کشور اقتصادی کردن این صنعت را از جمله اقدامات موثر در طی این سال ها عنوان و اظهار کرد: حلقه های زنجیر تولید باید در کنار یکدیگر باشد و تولید کننده به سمت تولید کیفی و جلب ذائقه داخلی هدایت شده و دولت نیز به جهت حمایت از تولید داخل خرید تضمینی، تخصیص اعتبارات به موقع و …..را جز اولویت های خود بداند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۹۳ هزار تن برگ سبز چای به ارزش ۳۸۰ میلیارد تومان خریداری‌ شده است، گفت: ۳۲۲ میلیارد تومان از مطالبات چای‌کاران پرداخت شده و ۵۰ میلیارد تومان باقی‌مانده است.

رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه طی هشت سال گذشته ۹۰ هزار تن  تولید برگ سبز داشتیم تاکید کرد: در سال ۹۸ این مقدار ۱۲۷ درصد رشد داشته است که ۱۳۰هزار تن برگ سبز چای برداشت شده و تولید ۳۰ هزار تن چای خشک مورد پیش بینی است.

منبع: شبستان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه