نامه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد رشت به کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد رشت طی نامه ای به رئیس و اعضای کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی خواستار برخورد جدی تر در رابطه با عملکرد ضعیف وناامید کننده شهرداری وشورای شهر رشت شد.

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد رشت به کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی

به گزارش ۸دی، متن نامه به شرح ذیل می باشد:

چه من باشم چه نباشم نگذارید کشور دست نااهلان بیفتد. امام خمینی(ره)

جناب آقای جوکار
ریاست محترم کمیسیون شوراها مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم
با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم وایام سوگواری سید وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین ویاران باوفایش به استحضار میرساند از آنجایی کمیسیون امور داخلی وشوراها وظیفه نظارت بر امور شهرداری ها وشوراها را برعهده دارد متاسفانه در برهه های مختلف عملکرد ضعیف، ناامید کننده وبعضا توام با فساد شهرداری ها و شوراهای برخی از  شهرهای کشور و نمونه بارز آن شهر رشت مارا برآن داشت تا نگاه هارا فراتر از مشکلات یک شهر مظلوم برده و به مسئله اساسی تر یعنی اصلاح ساختار معیوب قوانین انتخابات ونظارت بر عملکرد شوراها وشهرداری ها بپردازیم.
متاسفانه عملکرد ضعیف وناامید کننده ودر برخی موارد توام با تخلف وفساد شهرداری وشورای شهر رشت ودر آخرین مورد آنهم بی توجهی وعدم فضاسازی مناسب شهری به احترام ایام سوگواری ماه محرم مردم شریف وشهیدپرور گیلان را به ستوه آورده و متاسفانه عملکرد منفعلانه دستگاه های نظارتی در استان هم مردم را از حل این مسائل و مشکلات شهری و برخورد با خاطیان ومقصران اصلی آن ناامید کرده است.

وقایعی همچون:

_فاجعه زیست محیطی سراوان
_آبستراکسیون شورانشینان
_عدم انتخاب شهردار ورها کردن شهر بدون شهردار
_عدم پرداخت حقوق و مطالبات کارگران شهرداری
_عدم شفافیت در حوزه عملکرد مالی ودر تصمیم گیری ها
_عدم نظارت بر ساخت وسازهای شهری
_عدم خدمات رسانی حداقلی شهری به مردم.
_انعقاد قراردادهای مبهم و رانتی وسفارش شده.
_گرو کشی وباج گیری بااستفاده ازابزار نظارتی واجرایی
_ نگاه سلیقه ای به قانون در تائید صلاحیت های انتخابات شوراهای شهر وروستا
و…
اینها تنها  برخی از مواردی بود که مردم مظلوم شهر رشت در این دوره از شورانشینان و شهرداری مشاهده کرده اند که جای بسی تاسف وتامل دارد.

واما چند سوال اساسی:

_چرا باید قوانین انتخاباتی شورای شهر وروستا طوری باشد که حتی افراد دارای سو سابقه و مشهوریت به فساد وتخلفات سیاسی با رانت ورابطه بتوانند تایید صلاحیت شوند؟

_چرا باید قوانین طوری باشد که برخی شورا نشینان برای اینکه فرد مورد نظر خود شهردار شود یا فردی که با آنان همسو نیست شهردار نشود بتوانند یک شهر را برای مدت طولانی بدون شهردار نگه دارند؟

_چرا باید شهرداری ها در حالی که بدهکارند و از پرداخت حقوق و مطالبات کارگران خود عاجزند دست به انعقاد برخی قرارداد های بدون توجیه و بدون اولویت بزنند و اقدام به پرداخت هزینه های کلان غیر ضروری ویا بدهکار کردن شهرداری ها نمایند؟

_چرا مردم نباید از درآمدها و هزینه کردهای شهرهای خود اطلاع و برآن نظارت داشته باشند‌ تا فسادی رخ ندهد، آیا دخل وخرج شهرداری ها و شورانشینان امنیتی و محرمانه است؟

_چرا باید کمیسیون ماده ۱۰۰ ابزاری برای تبانی، درآمدزایی  از طریق مشروعیت بخشیدن به تخلفات در ساخت وسازهای شهری باشد؟

_چرا قانون در مقابل عدم اجرای درست وظایف توسط شهرداری ها و شورا نشینان با آنها برخورد نمیکند؟

این علامت سوالها و بسیاری علامت سوالهای دیگر درخصوص امور شهری مارا برآن داشت تا نامه ای خطاب به حضرتعالی و اعضای محترم کمیسیون شوراها ارسال کنیم تابلکه درمدت زمان باقیمانده تا انتخابات شوراها برخی از قوانین مربوط به انتخابات شوراها و امور شهرداری ها اصلاح وبا خاطیان امور شهری برخورد جدی تری صورت گیرد. ان شاالله…
ومن الله توفیق

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه