رئیس اداره جهاد کشاورزی آستانه اشرفیه اعلام کرد:

پیش‌بینی تولید ۵۰ هزار تن برنج سفید در آستانه‌اشرفیه

رئیس اداره جهاد کشاورزی آستانه‌اشرفیه گفت: ۴۰ درصد شالیزارهای این شهرستان دچار آسیب شدند ولی بااین‌حال پیش‌بینی می‌شود امسال پنج هزار تن برنج سفید در آستانه‌اشرفیه برداشت شود.

پیش‌بینی تولید ۵۰ هزار تن برنج سفید در آستانه‌اشرفیه

به گزارش ۸دی،مسعود امیر بنده‌ای امروز با بیان اینکه ۲۰ هزار خانوار در شالیزارهای این شهرستان مشغول به فعالیت هستند، اظهار کرد: مرغوب‌ترین برنج کشور در ۲۳ هزار هکتار از اراضی شالیزاری آستانه‌اشرفیه تولیدشده و در آن ۲۰ هزار خانوار مشغول به کار و فعالیت هستند.

وی با اشاره به برآورد تولید ۵۰ هزار تن برنج در شالیزارهای آستانه‌اشرفیه افزود: کارشناسان جهاد کشاورزی در طی این مدت کارهای تحقیقاتی بسیار زیادی را انجام داده و‌ پیش‌بینی می‌شود امسال درمجموع ۵۰ هزار تن برنج سفید و‌ با میزان درآمد ریالی هزار میلیارد تومان تولید شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه ۲۵ درصد شالیزارهای این شهرستان دچار خوابیدگی شده است، بیان کرد: براثر بارش باران ۳۵ الی ۴۰ درصد از شالیزارهای آستانه‌اشرفیه دچار آسیب شد که از این میزان ۲۵ درصد آن دچار خوابیدگی بوده و‌ درمجموع ۸۲ میلیارد تومان خسارت واردشده است.

امیر بنده‌ای با ابراز امیدواری از وضعیت کشت بادام در آستانه‌اشرفیه تصریح کرد: بادام آستانه دارای برند کشوری بوده و مردم ایران بادام را با نام آستانه می‌شناسند ولی یکی دو سال است که بادام دشت مغان از آستانه‌اشرفیه پیشه گرفته است ولی با توجه به بارش‌های انجام‌شده بسیار امیدواریم امسال از دو هزار و ۵۰۶ هکتار باغات بادام دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بادام برداشت شود.

وی با تأکید بر نقش تولید بادام در پیشرفت اقتصادی آستانه‌اشرفیه افزود: در صورت اجرای طرح تجهیز و نوسازی این ظرفیت در آستانه‌اشرفیه وجود دارد که از بادام و دشت مغان پیش‌گرفته و میزان تولید از به ۵ هزار میلیارد تومان برسد که بسیار برای رشد اقتصادی منطقه مفید است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه