در جلسه شورای اسلامی شهر رشت مطرح شد؛

افزایش اخراج بی دلیل کارگران شهرداری رشت/ شهرداری دیگر اجازه غافلگیری در برف را ندارد

عضو شورای شهر رشت گفت: مردم شهر رشت از وضعیت شهر رشت ناراضی هستند، کارگری که حقوق تیرماه خود تا امروز را دریافت نکرده است، آیا می دانید چنین خانواده ای چگونه امور زندگی خود را می گذراند؟

افزایش اخراج بی دلیل کارگران شهرداری رشت/ شهرداری دیگر اجازه غافلگیری در برف را ندارد

به گزارش خبرنگار هشت دی، صد و پنجاه و هشتمین جلسه عادی شورای اسلامی شهر رشت با غیبت ۲تن از اعضای شورای شهر حامد عبدالهی، رضا رسولی برگزار شد.

احمد رمضانپور نرگسی رئیس شورای شهر اسلامی کلانشهر رشت با اشاره به سالروز ورود آزادگان به وطن اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نظام سلطه جنگ های داخلی در بین استان های کشور و جنگ برون مرزی با عراق را ایجاد کرد.

رمضانپور نرگسی با بیان اینکه استان گیلان با دو هزار و ۷۰۰نفر آزاده، ۶درصد از جمعیت آزادگان کشور را تشکیل می دهد ادامه داد: تعداد زیادی از بهترین فرزندان وطن جانباز، شهید و به اسارت در آمدند و با گذشت سالهای طولانی هنوز عده ای از جانبازان هستند و به سختی و درد و رنج زندگی خود را می گذراننند.

رئیس شورای شهر اسلامی کلانشهر رشت با اشاره به دوم شهریور و آغاز هفته دولت بیان کرد: در هفته دولت باید موضوعاتی که مردم را رنج می دهد بصورت شفاف گفته شود و می بایست در تمام امور با مردم صادقانه رفتار کرد.

** آیا شهردار می داند کارگری که حقوق دریافت نمی کند چگونه امرار معاش می کند؟

محمدحسن علیپور عضو شورای شهر اسلامی رشت بعنوان ناطق اول جلسه خطاب به شهردار رشت حاج محمدی اظهار کرد: نمره ارزشیابی عملکرد شهردار را چه کسی می دهد؟ آیا فکر می کنید مردم به عملکرد شما نمره قبولی می دهند؟

علیپور ادامه داد: مردم شهر رشت از وضعیت شهر رشت ناراضی هستند، کارگری که حقوق تیرماه خود تا امروز را دریافت نکرده است، آیا می دانید چنین خانواده ای چگونه امور زندگی خود را می گذراند؟

وی با اشاره به وضعیت ترافیک شهری، خیابان ها و تغییر مدیران افزود: بعنوان نماینده مردم شهر رشت فعلا با شهردار دوستانه و با ملاحظه رفتار خواهم کرد در صورت عدم تغییر در روند عملکرد شهردار، مطالب مهمی را صحن شورای اسلامی عنوان خواهم کرد.

** رنج علوم پزشکی گیلان از سوء مدیریت/ رانت در کمیسیون ماده ۱۰۰

بهراد ذاکری، رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت بعنوان ناطق دوم جلسه با اشاره به وضعیت دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: این روزها علوم پزشکی گیلان به لحاظ خستگی و ضعف کادر درمان و سومدیریت حال خوبی ندارد و کسی در این رابطه پاسخگو نیست.

وی با بیان اینکه در عملکرد شهرداری شفاف سازی وجود ندارد تاکید کرد: در کمیسیون ماده ۱۰۰ یک‌فاصله زمانی ۲۰روزه وجود دارد تا ابلاغ به فرد متخلف برسد در این فاصله بسیاری از دلالی ها و رانت رخ می دهد.

ذاکری خاطر نشان کرد: امیدواریم شاهد تغییر روند پاسخگویی شهردار باشیم و در تعامل با اعضای شورای شورای شهر اسلامی رشت باشد.

** افزایش اخراج بی دلیل کارگران شهرداری

حجت جذب عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به کارگرهای حجمی اظهار کرد: برخی مدیران این کارگران را بدون دلیل اخراج میکنند و افراد منتصب خود را جایگزین میکنند و این روند در شهرداری رشت روبه افزایش است.

وی ادامه داد: یک کمیته متشکل از مدیر شهرداری، دو عضو شورای شهر و مدیر نیروی انسانی تشکیل شود و این روند اخراج و نصب کارگران مشخص بررسی شود.

** راستی آزمایی کنید آیا ماسک و دستکش واقعا در اختیار پاکبانان قرار می گیرد؟

بهراد ذاکری، رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه شهرداری می بایست به پیمانکاران مبنی بر در اختیار قرار دادن لوازم بهداشتی در اختیار کارگران و پاکبانان تاکید داشته باشد اظهار کرد: با مسئولان ذیربط که در این رابطه تماس میگیریم میگویند بطور مرتب ماسک و دستکش در اختیار پاکبانان قرار میگیرد ولی وقتی بصورت اتفاقی از پاکبانان سوال میکنیم میگویند هفته ای یک ماسک به ما میدهند! نمیدانیم برای راستی آزمایی چه کاری باید انجام دهیم.

در ادامه صد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای شهر رشت، اعضای شورا با بیان اینکه با توجه به وضعیت جوی گیلان و بارش متعدد باران در مردادماه، قابل پیش است که زمستان سختی در پیش خواهیم داشت.

** شهرداری دیگر اجازه غافلگیری در برف را ندارد

فرهام زاهد با بیان اینکه غافلگیری اصل اول در مدیریت کشوری است گفت: الان که هوا خوب است شهرداری می بایست به فکر ماشین آلات و امکانات لازم باشد، اگر شهرداری قصد کمک گرفتن از دولت، استانداری یا نهادی را دارد الان باید اقدام کند ولی شهرداری دیگر اجازه غافلگیری در برف ندارد

**در بحران برف ۹۸ شخصا شهردار را مجبور به تهیه ماشین الات تحت هر شرایطی کردم

حاجی پور با اشاره به بحران برف ۹۸ اظهار کرد: در زمان بحران مجبور میشویم هرکاری را انجام دهیم، استاندار و مسئولین استانی و…همه پیگیر امور میشوند و شهردار بنا به فشار بخش های مختلف مجبور شد از افراد مختلف ماشین الات سنگین تهییه کند و استفاده کند؛ شخصا به شهردار فشار اوردم تحت هرشرایطی ماشین آلات برف روبی و…تهیه کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه