نگاهی متفاوت به یک گزارش از بازارهای هفتگی گیلان + تصاویر

بازارهای هفتگی در گیلان سابقه ای طولانی دارد و پایه های نخستین شهرهای گیلان در بر بازارهای هفتگی گذاشته شده است.

نگاهی متفاوت به یک گزارش از بازارهای هفتگی گیلان + تصاویر

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از بهجت نیوز؛ هم اکنون نیز آبادیهایی وجود دارند که به نامهای روزهای بازار، «جمعه بازار» و یا «دوشنبه بازار» خوانده می شوند.

هر روز هفته در گیلان مختص یکی از شهرهای این استان است : شنبه بازار در انزلی ، لنگرود ، ماسال و اسالم ؛ یکشنبه بازار در خمام ، رودسر و صومعه سرا و کوچصفهان ؛ دوشنبه بازار در سنگر ، آستانه ، سیاهکل و شفت ؛ سه شنبه بازار در فومن و املش ؛ چهارشنبه بازار در چابکسر و رضوان شهر ؛ و پنجشنبه بازار در بازارجمعه و کلاچای و هشتپر برپا است.

اما این مطلب صرفا یک گزارش از بازارهای سنتی گیلان نیست!

بیاید کمی عمیق تر به قضیه نگاه کنیم.بازارهای محلی گیلان هر هفته مایحتاج ساکنین شهرهایشان را تامین میکند ؛ در واقع میتوان گفت این چرخه کوچک اقتصاد نمونه ای ناچیز از اقتصاد مقاومتی است که مسئولان ما باید زیرساخت های آن را در کشور آماده کنند.

نیاز انسان در سالهای دور باعث شده تا این بازار ها شکل بگیرند. حال وقتی کشورمان در انواع تحریم ها غوطه ور است مطمئنا ما هم باید به دنبال تامین این نیازها باشیم در واقع باید اقتصاد مقاومتی را برپا کنیم.

اقتصاد مقاومتی به طور خلاصه یعنی چه؟ «اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که مقاوم است با تحریکات جهانی، با تکانه‌های جهانی، با سیاستهای آمریکا و غیر آمریکا زیرورو نمیشود؛ اقتصادی است متّکی به مردم.»

سه قشر مهم از اجرای بدنه اقتصاد مقاومتی مطمئنا مردم ؛ مسئولین و دانشجویان هستند.حال با هم به دستورات رهبر انقلاب خطاب به این سه قشر میپردازیم.

آیت الله خامنه ای در جلسه‌ای با حضور سران قوا خطاب به مسئولین فرمود:«با ابلاغ این سیاستها، مردم اکنون منتظر اجرای آنها و تأثیرات مثبت ناشی از اجرای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی هستند، بنابراین دولت، مجلس و قوه قضائیه باید بطور جدی وارد میدان شوند و وظایف مربوط به خود را، در هر بخش، پیگیری و اجرا کنند.»

اما به نظر شما اتاق فکر ادارات دولتی و نمایندگان ما تا چه حد به این دغدغه رهبر انقلاب اندیشیده و عمل کرده اند؟

به نظر شما وظیفه مردم در این میان چیست؟

حداقل کاری که مردم عادی میتوانند بکنند طلب و درخواست این مهم از مسئولین است ؛ به این جمله از رهبر انقلاب دقت کنید:«گفتمان‌‌سازی در خصوص اقتصاد مقاومتی و تبدیل آن به یک گفتمان عمومی، بسیاری از مشکلات را بر طرف و کارها را تسهیل خواهد کرد.»

اما دانشجویان در این میان چه باید بکنند؟

مقام معظم رهبری در این رابطه نیز میفرمایند:«عنوان «اقتصاد مقاومتی»، عنوان مهمی است. البته کار شده، تعریف شده، بحث شده، سیاستگذاری شده – در مراکزی که برای سیاستگذاری است – منتها جای بحث دارد: اقتصاد مقاومتی یعنی چه؟ در زمینه‌ی مسائل اقتصادی کشور، چه جور مقاومتی مورد نظر است؟ دانشگاه به عنوان یک کار علمی، یک موضوع علمی، چقدر میتواند به این قضیه بپردازد؟ اینها همه میتواند موضوع بحثهای دانشجوئی قرار بگیرد.»

گذشتگان ما به خوبی مسئله اقتصاد مقاومتی را به مرحله عمل رسانیده اند ؛اکنون نوبت ما است که این مهم را به سرانجام برسانیم … انشالله …

بازار-فومن (2) بازار-فومن (3) بازار-فومن (4) بازار-فومن (5) بازار-فومن (6) بازار-فومن (7) بازار-فومن (8) بازار-فومن (9) بازار-فومن (10)

سه شنبه بازار فومن (4)سه شنبه بازار فومن (1) سه شنبه بازار فومن (2) سه شنبه بازار فومن (3)  سه شنبه بازار فومن (5) سه شنبه بازار فومن (6)

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه