امام جمعه بندر آستارا:

اختلاط زن و مرد در باغ‌تالارهای آستارا جرم است

ضرورت حفظ و تقویت سنگر نماز جمعه، جرم بودن اختلاط زن و مرد در باغ‌تالاهارها و کمک یک‌میلیارد ریالی مرزداران غرب استان گیلان به نیازمندان از جمله مباحثی بود که در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آستارا موردبررسی قرار گرفت.

اختلاط زن و مرد در باغ‌تالارهای آستارا جرم است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در محل دفتر امام‌جمعه، نماز جمعه را قلب فرهنگی شهر دانست و اظهار کرد: اعضای ستاد اقامه نماز جمعه و مسئولین شهرستانی جهت حفظ و تقویت این سنگر، تلاش کنند.

وی خواستار پی‌گیری مصوبات شورای فرهنگ عمومی شد و گفت: خانواده‌های شهدا و ایثارگران نسبت به بدحجابی در جامعه معترض هستند، به‌همین‌دلیل از مسؤول دبیرخانه و اعضای شورای فرهنگ عمومی انتظار داریم فرهنگ‌سازی در حوزه حجاب را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آستارا با اشاره اجرای طرح یک‌شنبه‌های علوی به مناسبت گرامی‌داشت اعیاد غدیر خم و قربان در طول دهه امامت و ولایت تصریح کرد: در قالب این طرح زیارت‌نامه حضرت علی(ع) در اوقات شرعی اذان در سطح دستگاه‌های اجرایی این شهرستان پخش می‌شود.

وی فضاسازی محیطی توسط شهرداری‌های آستارا و لوندویل، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری میز خدمت، ویزیت رایگان، نشست خبری با خبرنگاران، تجلیل از پیشکسوتان ستاد اقامه نماز جمعه، مدافعان سلامت و سربازان جنگ نرم را ازجمله برنامه‌های امسال ستاد گرامی‌داشت پنج مرداد در شهرستان آستارا دانست.

اختلاط زن و مرد در باغ‌تالارها جرم است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در محل دفتر امام‌جمعه مختلط بودن زن و مرد را در باغ‌تالارهای شهرستان آستارا را جرم دانست و اظهار کرد: برگزاری هرگونه مراسم عروسی در باغ‌تالاهارها ممنوع‌بوده و نیروی انتظامی موظف است با افراد خاطی برخورد کند.

عباس جاذب با اشاره به اینکه بسیاری از تخلفات و جرائم با نظارت‌های کافی و مستمر کاهش پیدا می‌کند، تصریح کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و نیروی انتظامی باید به فعالیت رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و باغ‌تالارها به صورت مستمر نظارت کنند.

کمک یک‌میلیارد ریالی مردم آستارا به نیازمندان

احمد عبادی رئیس دادگستری شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در دفتر امام‌جمعه با بیان اینکه هزینه پیش‌گیری از جرم کمتر درمان است، اظهار کرد: همه باید از ظرفیت دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه علمیه جهت آگاه کردن عموم جامعه از ناهنجاری‌های اجتماعی استفاده کنیم.

محمد داداش‌زاده اصل رئیس ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان آستارا نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در محل دفتر امام‌جمعه اظهار کرد: در مرحله دوم رزمایش مؤاسات، کمک مؤمنانه یک‌هزار بسته غذایی به ارزش یک‌میلیارد ریال با مشارکت خیرین جمع‌آوری و در بین نیازمندان توزیع شد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه