رئیس اداره تأمین اجتماعی رودسر:

بیش از ۴۴ هزار میلیون ریال بیمه بیکاری به ۲۵۷ رودسری پرداخت شد

رئیس اداره تأمین اجتماعی رودسر گفت: در سال گذشته بیش از ۴۴ هزار و ۱۵۲ میلیون ریال بیمه بیکاری به ۲۵۷ رودسری پرداخت شد.

بیش از ۴۴ هزار میلیون ریال بیمه بیکاری به ۲۵۷ رودسری پرداخت شد

به گزارش ۸دی،محمد رحمتی با اشاره به اینکه تأمین اجتماعی به عنوان یک ابزار توزیع درآمد و زمینه ساز توسعه عدالت اجتماعی است، اظهار کرد: عملکرد این سازمان سبب امنیت و ضامن آرامش نیروی مولد کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات غیر حضوری یکی از تحولات سال‌های اخیر سازمان تأمین اجتماعی است، افزود: دریافت فیش به صورت غیرحضوری، حذف تأمین اعتبار دفترچه که سبب کاهش ۴۰ درصدی مراجعات شده، صدور گواهی کسر اقساط غیر حضوری، رؤیت سابقه، اعلام سابقه به مؤسسات، درخواست بازنشستگی از جمله این خدمات به صورت غیر حضوری است.

رئیس اداره تأمین اجتماعی رودسر با اشاره به جذب ۳۲ هزار میلیارد تومان از منابع دولتی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، گفت: از ابتدای شهریور ماه امسال این همسان سازی حقوق برای همه مستمری بگیران اعمال خواهد شد.

وی به خدمات رسانی تأمین اجتماعی در ایام کرونا اشاره و تصریح کرد: در رودسر ۱۲ هزار و ۳۹۷ نفر تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در قالب انواع بیمه‌های اجباری، اختیاری، مشاغل آزاد، رانندگان، نویسندگان و سایر حوزه‌ها هستند.

رحمتی با بیان اینکه بیش از ۸۵ میلیارد تومان مستمری به مستمری بگیران رودسر پرداخت شده است، ادامه داد: این میزان مستمری به ۳ هزار و ۸۱۴ نفر از بازنشستگان، کارافتادگان و بازماندگان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموع بیمه شدگان این شعبه ۳۶ هزار و ۸۰۰ نفر است، افزود: هزار و ۹۶ نفر به مبلغ ۷ میلیارد و۹۲۳ میلیون ریال در قالب انواع تعهدات کوتاه مدت اعم از پاداش، ازدواج، پرداخت غرامت، دستمزد ایام بیماری، بارداری، هزینه پروتز، اورتز و کفن و دفن پرداخت شده است.

رئیس اداره تأمین اجتماعی رودسر با بیان اینکه ۴۴ هزار و ۱۵۲ میلیون ریال به ۲۵۷ نفر مقرری بیکاری پرداخت شده است، تصریح کرد: از ابتدای آغاز طرح پرونده الکترونیکی بیش از ۲۶ هزار پرونده و ۴۸۰ هزار برگ سند اسکن شده است و این طرح تا پایان مرداد ماه امسال پایان می‌یابد.

وی با اشاره به بدهی ۲۲ میلیارد تومانی کارفرمایان به این شعبه، گفت: برای وصول این مبلغ تعاملات سازنده با کارفرمایان داریم.

رحمتی ادامه داد: بیش از ۴۵ درصد جمعیت ۸۸ هزار نفری رودسر و رحیم آباد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی این شعبه قرار دارند.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه