دانشگاه گیلان بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو جذب می کند

رئیس دانشگاه گیلان از پذیرش دانشجو بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی در برخی رشته ها در این دانشگاه خبر داد.

دانشگاه گیلان بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو جذب می کند

به گزارش ۸دی، احمد رضی، رئیس دانشگاه گیلان افزود: در دانشکده علوم در رشته های فیزیک شبانه، زیست شناسی گیاهی روزانه و شبانه، زیست شناسی دریا روزانه و شبانه در دانشکده علوم کشاورزی رشته های مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی روزانه و شبانه، علوم و مهندسی باغبانی روزانه و شبانه، علوم و مهندسی خاک روزانه و شبانه و علوم دامی روزانه و شبانه دانشجو جذب می کند.

وی اظهار کرد: همچنین در دانشکده منابع طبیعی رشته های علوم و مهندسی جنگل روزانه و شبانه، علوم و مهندسی شیلات روزانه و شبانه، علوم و مهندسی محیط زیست روزانه و شبانه، مهندسی طبیعت روزانه و شبانه و در دانشکده علوم  انسانی در زبان روسی روزانه و شبانه و علوم قرآن و حدیث شبانه بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو جذب می کند.

رئیس دانشگاه گیلان خاطر نشان کرد: نحوه  ثبت نام دانشجویان علاقمند برای تحصیل در رشته های یاد شده بدون آزمون این دانشگاه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی  www.sanjesh.org همزمان با انتخاب رشته آزمون سراسری “پذیرش با آزمون” به اطلاع داوطلبان آزمون سراسری سال ۹۹ می رسد.

بر اساس آخرین آمار، هم اکنون حدود ۱۷ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای افزون بر ۵۶۰ عضو هیأت علمی است.

دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای یک پردیس دانشگاهی و ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.

 قرار گرفتن در جمع دانشگاه های برتر سه نظام بین المللی و رتبه بندی جهانی تایمز ،لیدن، شانگهای و دسته دانشگاه های یک درصد برتر دنیا و ۱۰ دانشگاه برتر جامع کشور جزئی از توانمندی های دانشگاه گیلان است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه