فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص):

آبگیری سد پلرود رودسر تا پایان سال/ احداث ۵۰درصد سدهای کشور توسط قرارگاه خاتم الانبیاء + عکس و فیلم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: سد مخزنی پلرود رودسر تا پایان سال آبگیری می شود.

آبگیری سد پلرود رودسر تا پایان سال/ احداث ۵۰درصد سدهای کشور توسط قرارگاه خاتم الانبیاء + عکس و فیلم

به گزارش ۸دی، سعید محمد، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) با بیان اینکه سدسازی از جمله خدمات قرارگاه خاتم است اظهار کرد: قرارگاه خاتم تاکنون ۶۲ سد درکشور ساخته شده که ۵۰ درصد مخازن کل سدهای کشور را شامل می‌شود.

وی  در بازدید از سد مخزنی پلرود رودسر گفت:  سدمخزنی پلرود یکی ازسدهای مهم برای مردم منطقه و گیلان است، گیلان دارای ۵۴ رودخانه است که هرسال حجم زیادی از آب شیرین از این رودها به دریا می‌ریزد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) با اشاره به خسارات وارده به کشاورزی گیلان در پی جاری شدن سیل بیان کرد: آب شیرین از الزامات کار کشاورزان است و با جاری شدن سیلاب‌ها خسارت زیادی به کشاورزی مردم وارد شود.

محمد با تاکید بر اینکه مشکل مادی دلیل اصلی تکمیل این سد است ادامه داد: سد مخزنی پلرود قرار است ۳۳ هزار هکتار از اراضی منطقه را زیر کشت ببرد و مشکل بی آبی را حل کند.

وی با بیان اینکه منابع مالی این سد تا پایان امسال تکمیل و جذب می‌شود ادامه داد: در سفر اخیر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور قرار شد منابع مالی این سد امسال تأمین شود و در حال حاضر ۹۰ میلیارد تومان از مطالبات قرارگاه در ساختن این سد بوده و درصورتی‌که منابع مالی آن تأمین شود آبگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار هشت دی، سد مخزنی پلرود یکی از طرح های بزرگ تأمین آب استان به ارتفاع ۱۰۰ متر و حجم مخزن ۱۳۲میلیون متر مکعب و قدرت تنظیم سالانه ۲۰۵ میلیون مترمکعب است که هدف از ساخت سد مخزنی پلرود، ذخیره و تنظیم آب رودخانه پلرود بعنوان دومین رودخانه بزرگ گیلان است که با اتمام آن، امکان آبیاری بالغ بر ۲۷ هزار هکتار از اراضی شالیکاری پایین دست و باغ‌های شهرستان های رودسر، املش و تأمین آب شرب هفت شهر شرق گیلان شامل رحیم آباد، رودسر، لنگرود، واجارگاه، کلاچای، املش و کومله به میزان ۴۰ میلیون مترمکعب در سال فراهم می‌شود، این سد در حال حاضر دارای پیشرفت بیش از ۷۲ درصد است.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه