مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان اعلام کرد:

اعمال نشدن طرح نوبت بندی آب سد سفیدرود

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان اعلام کرد : با توجه به ذخیره مناسب سد سفید رود فعلا نوبت بندی آب کشاورزی نداریم.

اعمال نشدن طرح نوبت بندی آب سد سفیدرود

به گزارش ۸دی،وحید خرمی اظهارکرد: با توجه به ذخیره مطلوب سد سفید رود و همچنین افزایش دما فعلا نوبت بندی آب نداریم.

وی با بیان اینکه ذخیره کنونی سد سفید رود ۸۴۸ میلیون متر مکعب با دبی ورودی ۳۹ متر مکعب بر ثانیه و دبی خروجی ۲۱۴ متر مکعب بر ثانیه است افزود: همه کانال های آبیاری شبکه سفید رود پر از آب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به اینکه تونل آب بر انتقال آب به فومنات با احتساب ظرفیت انتقال رسمی اش بعلاوه تمهیداتی که اندیشیده شده است نهایتا ظرفیت انتقال ۳۵ مترمکعب بر ثانیه آب به را دارد گفت : برای پاسخگویی به نیاز آبی حدود ۵۵ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش شبکه در دشت فومنات با چیزی در حدود ۱۵ تا ۲۰ متر مکعب بر ثانیه کمبود آب مواجه هستیم و ناگزیریم این کمبود حدود ۳۰ درصدی آب را از طریق منابعی مانند آب بندان ها ، چاه های آب موجود ، ایستگاه های پمپاژ و نوبت بندی آب در داخل شبک فومنات جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه شالیکاران در بخش هایی از فومن ، شفت ، صومعه سرا ، ماسال ، رضوانشهر و انزلی هم با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند گفت : امیدواریم با بارش باران بخشی از کمبود آب برطرف شود.

وحید خرّمی با اشاره به مفید بودن ساخت سدهای لاستیکی افزود : راه حل اساسی حل مشکل کمبود آب کشاورزی در منطقه فومنات برای سال های آینده ایجاد مخازن آب ، اعم از آب بندان ها و احداث سد های مخزنی همچون سد لاسک است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه