رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

تکمیل پروژه های بهداشت و درمان گیلان نیازمند اعتبار۱۲۸۰ میلیاردی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تکمیل و بهره برداری از پروژه های در دست اجرا و نیمه تمام طرح تحول سلامت گیلان نیازمند تأمین اعتبار هزار و ۲۸۰ میلیارد ریالی است.

تکمیل پروژه های بهداشت و درمان گیلان نیازمند اعتبار۱۲۸۰ میلیاردی

به گزارش ۸دی،ارسلان سالاری بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار خود با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، اظهار کرد: در این به پروژه‌ها در دست اجرای حوزه بهداشت و درمان و طرح‌های نیمه کاره طرح تحول سلامت استان گیلان اشاره شد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته از ۱۰ پروژه کلینیک ویژه تخصصی، دو پروژه در شهرستان‌های رشت و آستارا فعال و هشت پروژه دیگر در شهرستان‌های رودسر، لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه، فومن، صومعه سرا، رودبار و تالش با میانگین پیشرفت ۵۰ درصد همراه برخوردار هستند، افزود: برای تکمیل این پروژه‌ها ۴۵۰ هزار میلیون ریال اعتبار نیاز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به مغفول ماندن ۳۳ پروژه عمرانی بهداشتی در گیلان، گفت: اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها از مراجع مشخص، تأمین نشده و با وقفه طولانی همراه بوده که به منظور تکمیل این پروژه نیز به ۸۳۰ هزار میلیون ریال اعتبار نیاز داریم.

وی به درخواست تأمین این مقدار اعتبار از رئیس سازمان مدیریت و برنامه و جبران عقب ماندگی‌های استان گیلان در حوزه بهداشت و درمان اشاره و تصریح کرد: در این حوزه دستور داده شد تا اقدامات مساعد در این زمینه انجام شود.

سالاری با اشاره به فداکاری و از خودگذشتگی کادر درمان و پرستاران گیلانی در مقابله با ویروس کرونا و با بیان اینکه باید این فداکاری‌ها به نسل‌های آینده منتقل شود، ادامه داد: صدا و سیمای مرکز گیلان در نظر دارد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی سریالی از این فداکاری‌ها تولید که بر اساس برآوردهای اولیه سه میلیارد تومان برای تولید این سریال نیاز است.

وی با بیان اینکه درخواست تأمین این مبلغ نیز به رئیس سازمان برنامه و بودجه منتقل شد، گفت: درخواست شده تا منابع لازم برای ساخت این سریال در اختیار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه به دنبال جبران کسری بودجه این دانشگاه از سازمان برنامه و بودجه، گفت: موافقت‌های در این زمینه انجام شده که از ۱۳۸ میلیارد تومان کسری بودجه دانشگاه ۷۵ میلیارد تومان از طریق تخصیص ۱۱۰ درصد قانون بودجه سال ۹۸ و مابقی کسری نیز از طریق وزارت بهداشت تأمین شود.

وی به موضوع پرستاران به کار گرفته شده در ایام کرونا نیز اشاره و با بیان اینکه در دیدار با معاونان وزارت بهداشت پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شده است، تأکید کرد: جذب این پرستاران اولویت دانشگاه علوم پزشکی است.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه