وی همچنین از خرید پیله تر ابریشم در سه شهرستان گیلان خبر داد و گفت: نوغانداران در صورت تمایل می‌توانند برای فروش پیله کرم ابریشم خود به ادارات مربوطه در شهرستان‌های لنگرود، رشت و شفت مراجعه کنند.

مدیر تعاون روستایی استان گیلان به نگاه حمایتی این سازمان به نوغانداران اشاره کرد و افزود: قیمت خرید پیله تر ابریشم بر اساس نرخ بازار و توافقی بوده و تعاون روستایی از هیچ کمکی به نوغانداران دریغ نمی‌کند.

گیلانشاهی با اذعان به اینکه در سال گذشته ۹ تن پیله تر ابریشم از نوغانداران گیلانی خریداری‌شده بود، خاطرنشان کرد: برای اولین بار در سال گذشته خرید تضمینی پیله تر ابریشم در گیلان و با قیمت هر کیلوگرم ۷۳ هزار تومان خریداری شد.

وی صنعت نوغانداری را یک صنایع ماندگار بر پیشرفت اقتصاد روستایی در گیلان برشمرد و تصریح کرد: یکی مهم‌ترین راهکارها برای پیشرفت استان گیلان در حوزه روستایی احیا و توسعه فرهنگ نوغانداری بوده و لازمه انجام این کار ترغیب نوغانداران به فعالیت و تحقق وظیفه حمایتی از طریق خرید توافقی پیله کرم ابریشم است.

مدیر تعاون روستایی استان گیلان با اشاره به پرورش ۱۶ هزار جعبه تخم نوغان در برخی از مناطق گیلان بیان کرد: از اوایل اردیبهشت تا ۱۰ خرداد در برخی نقاط استان گیلان ازجمله لنگرود، شلمان، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، رشت، کسماء و صومعه‌سرا ۱۶ هزار جعبه نوغان تولیدشده و از هر جعبه ۳۵ کیلوگرم پیله تر ابریشم ایجادشده و سپس به نخ ابریشم تبدیل می‌شود.

گیلانشاهی گیلان را قطب تولید پیله تر در کشور دانست و گفت: ۳۱ استان در صنعت نوغانداری و‌ پرورش تر ابریشم فعالیت می‌کنند ولی گیلان با ۴۱ درصد قطب تولید پیله کرم ابریشم در کشور است.