خرید بیش از یک تن پیله کرم ابریشم از نوغانداران آستانه ای

مسئول اداره نوغان آستانه اشرفیه از خرید بیش از یک تن پیله کرم ابریشم از نوغانداران این شهرستان خبر داد.

خرید بیش از یک تن پیله کرم ابریشم از نوغانداران آستانه ای

به گزارش ۸دی،حمیدرضا راسخ  با اشاره به اینکه امسال تعداد ۱۶۲ جعبه تخم نوغان در بین نوغانداران این منطقه توزیع شده افزود: هر جعبه تخم نوغان به نرخ دولتی ۱۵۰ هزار ریال بین نوغانداران توزیع شده ضمن آنکه امسال حدود ۵۰ خانوار در زمینه پرورش و تولید پیله کرم ابریشم در این شهرستان فعالیت داشته اند.

وی یادآور شد: امسال هر کیلو پیله کرم ابریشم بین یک میلیون و ۴۵۰ تا یک میلیون و ۵۵۰ هزار ریال توسط بخش خصوصی از نوغانداران منطقه خریداری شده است.

به گفته وی ،این در حالی است که به منظور حمایت از نوغانداران ، کمیته امداد هر کیلوگرم پیله کرم ابریشم را با ۱۰ تا ۱۵ درصد بیشتر از نوغانداران خریداری کرده است.

به گفته راسخ ، توزیع تخم نوغان در این شهرستان از چهارم اردیبهشت آغاز و تا دهم خرداد ماه ادامه داشته و نوغانداران نیز از هیجدهم خرداد لغایت پنج تیرماه پیله کرم ابریشم را به بازار عرضه کرده اند.

وی با اشاره به روستاهای تجن ، بازان، کیسم ، تجن گوکه ، امیرهنده امیرسلطان بعنوان مهمترین مراکز نوغانداری شهرستان آستانه اشرفیه اظهار داشت: این شهرستان دارای ۱۰۰ هکتار توتستان در مناطق مختلف است.

وی گفت: به منظور احیاء توتستان های این شهرستان امسال ۱۴۰۰ نهال توت اصلاح شده در بین نوغانداران منطقه توزیع شده است.

مسئول اداره نوغان آستانه اشرفیه در پایان ضمن تاکید بر حمایت از نوغانداران منطقه خواستار پرداخت تسهیلات مناسب بانکی به آنان شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه