رئیس ستاد دیه گیلان در گفتگو با ۸دی:

گیلان؛ رتبه دوم در زمینه زنان زندانی جرائم غیر عمد/ ۴۵۰زندانی در انتظار دستان سخاوتمندانه نیکوکاران

رئیس ستاد دیه گیلان از با بیان اینکه ۴۵۰ زندانی جرائم غیر عمد استان چشم‌انتظار کمک خیرین در ماه مبارک رمضان هستند گفت: سال گذشته ۴۱۱ زندانی جرائم غیرعمد به کمک خیران و نیکوکاران آزاد شدند.

گیلان؛ رتبه دوم در زمینه زنان زندانی جرائم غیر عمد/ ۴۵۰زندانی در انتظار دستان سخاوتمندانه نیکوکاران

علیرضا یزدانی، رئیس ستاد دیه گیلان در گفتگو با خبرنگار هشت دی با بیان اینکه همه‌ساله در ماه مبارک رمضان، سنت حسنه جشن گلریزان به کمک خیران در استان گیلان برگزار می‌شد اظهار کرد: این جشن‌ها که در شهرستان‌های مختلف به صورت مردمی برگزار می‌شد زمینه آزادی تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیرعمد استان توسط ستاد دیه را فراهم کرده است.

وی جشن گلریزان برای ستاد دیه کشور را بهار ستاد دیه دانست و با بیان اینکه گیلان با ۴۵۰نفر زندانی جرائم غیر عمد و با بدهی حدود ۱۰۰میلیارد تومانی، جایگاه پنجم تعداد زندانیان جرائم غیرعمد را در کشور دارد افزود: امسال برگزاری جشن گلریزان به دلیل بیماری کرونا ممنوع اعلام شده است اما برای بهره‌مندی زندانیان از کمک خیران محترم مانند سال گذشته، دعوت‌نامه‌هایی را از طریق بخشداری‌ها و غیره در اختیار خیران قرار داده‌ایم تا امکان دریافت کمک‌ها وجود داشته باشد.

رئیس ستاد دیه گیلان با تأکید بر اینکه زندان جای زندانیان جرائم غیرعمد نیست چرا که این افراد مجرم نیستند بلکه به دلایلی از جمله قصور و بی‌تدبیری اکنون گرفتار حبس شده و نیازمند کمک هستند ادامه داد: اگرچه امسال امکان برگزاری فیزیکی”جشن گلریزان” وجود ندارد اما ما از خیرین دعوت می‌کنیم مثل سالیان گذشته دستان پرسخاوت خود را برای آزادی زندانیان چشم‌انتظار و خانواده‌هایشان مملو از برکات خداپسندانه کرده تا گرهی از کارشان بگشایند.

یزدانی با بیان اینکه در سال گذشته با کمک خیرین ۴۱۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با بدهی معادل ۱۷۵ میلیارد تومان از زندان‌های گیلان آزاد شدند گفت: این تعداد زندانی جرائم غیر عمد با گذشت ۶۳ میلیارد تومانی شکات و هدیه ۱۱ میلیارد تومان خیران به ستاد دیه و غیره به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگشته‌اند.

یزدانی ادامه داد: نفقه، تصادف، چک‌های بی‌محل و مهریه محکومیت‌های مالی و دیه ناشی از حوادث کارگاهی یا تصادفات رانندگی مهم‌ترین جرائم غیر عمد است که باعث محبوس شدن برخی از زندانیان شده است و ستاد دیه تلاش می‌کند این دسته از زندانیان به کمک خیران از زندان خارج شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه استان گیلان رتبه دوم در زمینه زنان زندانی جرائم غیر عمد را دارد بیان کرد: متأسفانه این موضوع باعث تزلزل بسیاری از خانواده‌ها شده و بسیاری از کودکان از آغوش گرم مادر محروم شده‌اند.

یزدانی با بیان اینکه سال گذشته ۱۸ نفر از بانوان زندانی جرائم غیر عمد گیلان از طریق پویش‌های مردمی آزاد شدند ادامه داد: امسال هم پویش مهربانی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد راه‌اندازی شده است و امیدواریم با این پویش بدهی زندانیان زن جرائم غیرعمد که حدود یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان است تأمین شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه در بین زندانیان جرائم غیر عمد در گیلان، زن ۵۰ ساله با سه فرزند معلول، زن ۳۵ ساله با دو فرزند خردسال و زن ۳۲ ساله با دو فرزند حضور دارد، گفت: متأسفانه علاوه بر این دختران ۲۶ ساله و ۲۳ ساله مجرد هم به دلیل ناتوانی در پرداخت قرض‌الحسنه زندانی شده‌اند؛ حتی در بین زنان زندانی، زن بارداری حضور دارد که به دلیل مشکلات مالی دربند زنان زندانی حضور دارد و این شرایط می‌طلبد که خیران محترم برای آزادی این زنان اقدام جهادی کنند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه ایران همچنین افزود: طی سال اخیر آمار زندانیان جرائم غیرعمد، نسبت به سال گذشته رشد ۲۳ درصدی داشته که مرور آمارهای گذشته نشان می‌دهد این رقم بی‌سابقه بوده است.

رئیس ستاد دیه گیلان با بیان اینکه برنامه تلویزیونی «ماه بهشت» هر روز یک ساعت قبل از اذان مغرب و عشاء از شبکه باران پخش می‌شود گفت: این برنامه درباره آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است و در آن به مناسبت ماه مبارک رمضان هر شب یک خیر برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان اقدامی خیرخواهانه انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه طبق استفتائات به عمل آمده از مراجع عظام تقلید، خیرین می‌توانند مبلغ فطریه خود را به منظور آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد و غیرکلاهبرداری اختصاص دهند اظهار کرد: خیرین خداجو برای پرداخت زکات فطریه می‌توانند از طریق شماره گیری کد #۷۷۷۷۰۱۳*۷۸۰* با تلفن همراه خود و یا شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۵۱۶۴۹۸ اقدام کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه