کرونا به گردشگری آستارا ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا گفت: شیوع بیماری کرونا به حوزه گردشگری این شهرستان ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد و باعث تعطیلی واحدهای اقامتی و گردشگرپذیر و بیکاری مقطعی نیروهای فعال این حوزه شد.

کرونا به گردشگری آستارا ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد

به گزارش ۸دی،پردل امیری نژاد امروز اظهارکرد: شیوع بیماری کرونا به حوزه گردشگری این شهرستان ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد و باعث تعطیلی واحدهای اقامتی و گردشگرپذیر و بیکاری مقطعی نیروهای فعال این حوزه شد.

وی تصریح کرد: همواره در تعطیلات نوروز مسافرت در آستارا از رونق خاصی برخوردار بود اما امسال به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا بخش گردشگری شهرستان از ۱۵ اسفندماه سال گذشته تاکنون تعطیل شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا گفت: مطابق برآوردها و ارزیابی ها امسال به ۱۴ هتل، سه هتل آپارتمان، ۶ مهمانپذیر، ۱۹ خانه مسافر و ۲۵ مجمتع پذیرایی بین راهی از بابت تعطیلی برای جیوگیری از شیوع کرونا خسارت وارد شده است.

امیری نژاد ادامه داد: در صورت ادامه شیوع کرونا، واحدهای گردشگری به شدت متضرر می شوند و امیدواریم با تمهیدات دولت و همراهی مردم، حوزه گردشگری حمایت شود تا در تابستان با میزانی از مسافران، خسارت ها تا حدودی جبران شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا خاطرنشان کرد: کارفرمایان واحدهای اقامتی و گردشگری با نام نویسی در سامانه کارا به ازای هر کارگر بیمه شده در واحدهای خود، ۱۶۰ میلیون ریال وام کم بهره دریافت می کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه