بوی خوش بندگی در شبی که برتر از هزار ماه است + تصاویر

مردم ولایتمدار گیلان در دومین شب از شب های پربرکت قدر خود را به حرم های مطهر امام زادگان رساندند تا با شفیع قرار دادن این ارواح مقدسه از خدا طلب بخشش و مغفرت کنند.

بوی خوش بندگی در شبی که برتر از هزار ماه است + تصاویر

به گزارش ۸دی، ماه مبارک رمضان یکی از مهمترین منّت های الهی است که در طول سال به بندگانش عطاء فرموده است.

ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است، زیرا مهمترین شب این ماه و به قول امام صادق(علیه السلام) قلب ماه مبارک رمضان، لیله القدر است و لیله القدر شب نزول قرآن است ـ انا انزلناه فی لیله القدر ـ و همین موجب امتیاز این ماه از سایر ماه ها گردیده است.

«قدر» در لغت به معنای اندازه و اندازه گیری است.  «تقدیر» نیز به معنای اندازه گیری و تعیین است، اما معنای اصطلاحی «قدر»، عبارت است از ویژگی هستی و وجود هر چیز و چگونگی آفرینش آن به عبارت دیگر، اندازه و محدوده وجودی هر چیز، «قدر» نام دارد.

به عبارت روشن تر، شب قدر یکی از شب های دهه آخر ماه رمضان است . طبق روایات ما، یکی از شب های نوزدهم یا بیست و یکم و به احتمال زیادتر، بیست و سوم ماه مبارک رمضان، است. در این شب – که شب نزول قرآن به شمار می آید – امور خیر و شر مردم و ولادت، مرگ، روزی، حج، طاعت، گناه و خلاصه هر حادثه ای که در طول سال واقع می شود، تقدیر می گردد. شب قدر همیشه و هر سال تکرار می شود . عبادت در آن شب، فضیلت فراوان دارد و در نیکویی سرنوشت یک ساله بسیار مؤثر است. در این شب تمام حوادث سال آینده به امام هر زمان ارائه می شود و وی از سرنوشت خود و دیگران با خبر می گردد.

امام باقر (ع) می فرماید: «انه ینزل فی لیله القدر الی ولی الامر تفسیر الامور سنه سنه، یؤمر فی امر نفسه بکذا و کذا و فی امر الناس بکذا و کذا، در شب قدر به ولی امر (امام هر زمان) تفسیر کارها و حوادث نازل می شود و وی درباره خویش و دیگر مردمان مامور به دستورهایی می شود».

پس شب قدر شبی است که:

۱ . قرآن در آن نازل شده است.

۲ . حوادث سال آینده در آن تقدیر می شود.

۳ . این حوادث بر امام زمان – روحی فداه – عرضه و آن حضرت مامور به کارهایی می گردد.

بنابراین، می توان گفت شب قدر، شب تقدیر و شب اندازه گیری و شب تعیین حوادث جهان ماده است.

حال مردم ولایتمدار گیلان در دومین شب از شب های پربرکت قدر خود را به حرم های مطهر امام زادگان رساندند تا با شفیع قرار دادن این ارواح مقدسه از خدا طلب بخشش و مغفرت کنند.

 

مردم رشت و عاشقان امیرالمؤمنین(ع) در شب شهادت امام مظلوم شان با حضور در آستان مطهر خواهر امام رشت به سوگواری و راز و نیاز با خدا پرداختند. بنا بر این گزارش مراسم احیاء شب ۲۱ماه مبارک رمضان با حضور مردم و با رعایت موازین بهداشتی در حرم حضرت فاطمه اخری(س) برگزار شد.

 

همچنین مردم آستانه اشرفیه در دومین شب از شب های پربرکت قدر و در شب شهادت حضرت امیرالمؤمنین (ع) با حضور در حرم مطهر سید جلال الدین اشرف(ع) به سوگواری و راز و نیاز با خدا و سوگواری پرداختند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه