مدیرکل تعاون استان گیلان:

پرداخت بیش از ۱۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات روستایی برای طرح‌های کشاورزی در گیلان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: از کل تسهیلات پرداخت شده در حوزه اشتغال روستایی، هزار و ۹۶۶ میلیارد ریال مربوط به طرح‌های حوزه جهاد کشاورزی است.

پرداخت بیش از ۱۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات روستایی برای طرح‌های کشاورزی در گیلان

به گزارش ۸دی،عباس علیزاده عصر امروز در جلسه کارگروه اشتغال در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به میزان اعتبار پرداخت شده توسط بانک‌های عامل استان برای طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی اظهار داشت: سال گذشته مبلغ ۳ هزار و ۶۰۶ میلیارد ریال معادل ۶۸ درصد اعتبار ابلاغی برای ۸۸۸ طرح توسط بانک‌های عامل پرداخت شد.

وی با بیان اینکه ۸۸۸ طرح مذکور برای ۶ هزار و ۹۳۷ نفر شغل ایجاد می‌کند تصریح کرد: در این راستا بانک توسعه تعاون با پرداخت ۹۶۱ میلیارد ریال معادل ۱۰۹ درصد اعتبار ابلاغی بیشترین جذب در بین بانک‌های عامل دارد و بانک کشاورزی نیز با پرداخت هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال رتبه دوم را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلانگفت: از کل اعتبارات حوزه اشتغال روستایی و عشایری که بالغ بر ۵ هزار و ۵۸۸ میلیارد ریال بوده، شهرستان سیاهکل با پرداخت اعتبار برای ۲۴۱ طرح‌ و پیش‌بینی اشتغال برای ۳۲۲ نفر رتبه نخست را به خود اختصاص داده است البته از کل تسهیلات پرداخت شده در حوزه اشتغال روستایی، هزار و ۹۶۶ میلیارد ریال مربوط به طرح‌های حوزه جهاد کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: پس از طرح‌های حوزه جهادکشاورزی، طرح‌های حوزه میراث فرهنگی با مبلغ ۷۷۹ میلیارد ریال در جایگاه دوم و طرح‌های حوزه صنعت، معدن و تجارت نیز با مبلغ ۶۴۹ میلیارد ریال در جایگاه سوم تسهیلات پرداخت شده در حوزه اشتغال روستایی قرار دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با اشاره به اختصاص تسهیلات به طرح‌های مختلف گفت: در این حوزه، ۸۷۰ میلیارد ریال به صنایع تبدیلی کشاورزی و همچنین مبلغ ۳۸۶ میلیارد ریال به طرح‌های بوم‌گردی، ۲۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های گردشگری و ۱۹۶ میلیارد ریال نیز به پرورش دام و طیور و همچنین سایر حوزه‌ها اختصاص یافت.

علیزاده ابراز داشت: در حوزه تسهیلات اشتغال فراگیر با استفاده از منابع داخلی بانک‌ها از کل اعتبار ۵ هزار و ۸۷۵ میلیارد ریال اعتبار استان، مبلغ هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال معادل ۲۰ درصد کل اعتبار پیش‌بینی شده تاکنون از طریق بانک‌های عامل پرداخت شده است که در این راستا برای هزار و ۴۵۵ نفر شغل ایجاد می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان خاطرنشان کرد: در حوزه تسهیلات اشتغال فراگیر شهرستان سیاهکل با پرداخت ۳۹ طرح‌ها به مبلغ ۵۹ میلیارد ریال و پیش‌بینی شغل برای ۷۵ نفر رتبه نخست را در جذب اعتبارات اشتغال فراگیر به خود اختصاص داده است.

علیزاده با بیان اینکه در حوزه پرداخت تسهیلات نهادهای حمایتی نیز از کل اعتبار هزار و ۲۲۲ میلیارد ریال، کمیته امداد استان با اختصاص ۸۱۰ میلیارد ریال بیشترین میزان تخصیصی را داشته است افزود: پس از کمیته امداد، بنیاد شهید با ۲۶۳ میلیارد ریال و همچنین سازمان بهزیستی با ۱۴۹ میلیارد ریال در جایگاه‌های بعدی قرار دارند که این تسهیلات به آنان تخصیص یافت.

وی افزود: از عوامل بانک تجارت نیز تشکر می‌کنیم که با وجود اینکه مدت زمان پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی مربوط به اعتبار سال ۹۷ تمام شده بود اما در سال ۹۸ تعداد ۱۹۴ طرح را پذیرفتند و ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات در این حوزه پرداخت کردند که جای تقدیر دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با اشاره به اولویت‌بندی‌ها در مرحله پنجم دریافت اعتبارات و تسهیلات روستایی و عشایری خاطرنشان کرد: طرح‌های دارای پیشرفت فیزیکی بالا و همچنین طرح‌های نیمه تمام و مشمول دریافت تسهیلات و طرح‌های مصوب در مرحله پنجم دریافت اعتبارات و تسهیلات روستایی و عشایری در اولویت هستند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه