نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان در فرمانداری رودسر:

اخذ سهم گیلان از هزینه میلیاردی صندوق توسعه ملی/ وضعیت بهداشت و درمان استان ما از سیستان و بلوچستان نیز عقب تر است

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان گفت: در طی بازدید دوتن از معاونین وزارت بهداشت به گیلان از مجموعه بهداشت درمان، درسال ۹۷ اعلام شد که وضعیت بهداشت و درمان گیلان از سیستان و بلوچستان نیز عقب تر است.

اخذ سهم گیلان از هزینه میلیاردی صندوق توسعه ملی/ وضعیت بهداشت و درمان استان ما از سیستان و بلوچستان نیز عقب تر است

به گزارش ۸دی، محمد حسین قربانی، نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان صبح امروز در شورای سلامت فرمانداری شهرستان رودسر با بیان اینکه کرونا زمانی وارد شد که نه کشور و نه استان آمادگی رویارویی با آن را نداشتند اظهار کرد: نه تنها در ایران بلکه بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا با ادعاهای بزرگ نیز در مقابله با این بحران عاجز ماندند.

قربانی با اشاره به اینکه با همه تدابیر اندیشیده شده در کشور امروز ایران با عنوان الگوی مبارزه با کرونا شناخته شد افزود: از ملت عزیز ایران و تدابیر رهبر همدلی و همراخی همه قوا تشکر میکنم.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با اشاره به اینکه مسیر ویروسی که وارد گیلان شد بسیار متفاوت با سایر نقاط بود افزود: نوع ویروس، میزان درگیری مردم و رطوبت گیلان فضای متفاوتی از این بیماری را رقم رد.

وی افزود: گیلان در حوزه بهداشت و درمان نسبت به سایر نقاط پایین تر بود و ما اکنون در حال اجتهاد در این حوزه هستم، حتی در طرح تحول سلامت نیز بهره‌وری چندانی نشد.

قربانی در ادامه افزود: در طی بازدید دوتن از معاونین وزارت بهداشت به گیلان از مجموعه بهداشت درمان و درسال ۹۷ اعلام شد که وضعیت بهداشت و درمان گیلان از سیستان و بلوچستان نیز عقب تر است.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با اشاره به اینکه خدا را شاکریم که در این بحران فضای همدلی و همراهی همه جانبه در استان به وجود آمده که عامل اصلی موفقیت ما شد افزود: بسیاری از استان ها گیلان را مصداق مدیریتی بحران کرونا میدانند.

وی با اشاره به اینکه حجم شرکت خیرین، انجام طرح غربالگری با کمک سپاه، مجموعه بهداشت و درمان، حضور علما و روحانیون و نیروهای جهادی از دلایل موفقیت گیلان تاکنون بوده است گفت: از امروز وارد فاز جدید هوشمندسازی شدیم و انتظار داریم همگان دوباره همکاری کنند.

قربانی با تاکید بر اینکه اگر نحوه مدیریت و همراهی مردم نباشد باید دوباره نگران بحران باشیم افزود: فضای هوشمند سازی بر همگان واجب است و قطعا در این کار هیج تعارفی نداریم چون امروز لازمه حکومت، سلامت است.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با اشاره به اینکه تنها بیمارستانی که جمعیت رودسر را پوشش میدهد بیمارستان همین شهرستان است گفت: در آینده ای بسیار نزدیک بحث CTاسکن، رادیولوژی و اکسیژن ساز که نیاز ضروری است در این بیمارستان راه‌اندازی می‌شود.

قربانی با تاکید بر اینکه باید از این بحران به عنوان فرصت استفاده کنیم ابراز کرد: اکنون با تدبیر رئیس جمهور و رهبر انقلاب یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشته شد و باید بخش عظیمی از آن برای بهداشت و درمان مصرف شود و بتوانیم سهم گیلان را نیز از این هزینه میلیاردی بگیریم.

وی با بیان اینکه در حدود ۱۵روز در اوج شیوع کرونا بودیم و آمار مبتلایان و جانباختگان روزانه ما را متحیر میکرد گفت: از روز ۱۹اسفند تا به امروز شیب منحنی ما در گیلان رو به نزول است.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان با اشاره به اینکه این بحران هیچ حد و مرزی ندارد و نمیتوان گفت وضعیت گیلان در حال سفید شدن است گفت: طبق گفته سازمان وزارت بهداشت جهانی این ویروس هیچ پروتکل درمانی ندارو و فقط با رعایت بهداشت و جدی گرفتن این موضوع کنترل می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه