جانباز املشی: جبهه امروز نبرد با افکاریست که غرب به کشورمان تزریق می کند

آن چیزی که همیشه در طی دوران اسلام نافع و مدافع اسلام بوده، پشتیبانی ولی فقیه زمان و حجت خدا در زمین بوده است.

جانباز املشی: جبهه امروز نبرد با افکاریست که غرب به کشورمان تزریق می کند

۸دی نیوز: در آستانه سالروز دفاع جانانه از ارزش ها و آرمان های مقدس امام و انقلاب اسلامی، گفتگویی را با چند تن از رزمندگان گیلان در دفاع مقدس با عنوان “علمدار امام خمینی(ره) و سرباز امام خامنه ای(مدظله العالی)” انجام دادیم که خلاصه آن از مقابل دیدگانتان می گذرد:

شناسنامه:

بسیجی علی اشرف قربانی، رزمنده و جانباز در ایام دفاع مقدس متولد ۱۳۳۸ در شهرستان املش؛ مدت زمان حضور در جبهه حق علیه باطل در زمان دفاع مقدس ۱۵ ماه.

۸دی نیوز: از چه تاریخی وارد جبهه های حق علیه باطل شدید و در چه مناطقی توفیق حضور داشته اید؟

درسال ۶۲ از طریق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رودسر عازم جبهه جنوب منطقه موسیان و دشت عباس وزبیدات عراق اعزام شدم و در واقع می توان اولین اعزامم به مناطق عملیاتی را در همان مکان ها نام برد.

۸دی نیوز: قبل از جبهه به چه کاری مشغول بودید و چرا در آن زمان در جبهه حضور یافتید؟

قبل از جبهه به تحصیل مشغول بودم و چون ندای حضور در جبهه به گوشم خورد، همراه با دوستانم در مسجد رایزنی کردیم و گروه گروه همراه با سایر رزمندگان به جبهه ها اعزام شدیم.

ببینید دفاع از انچه که به دست اورده ایم خون می خواهد و جان و ما در ان زمان احساس تکلیف کردیم و رهسپار جبهه شدیم.

ghorbani.1

۸دی نیوز: در قالب بند هایی جبهه را برای نسل امروز که فقط خاطرات جبهه ها را خوانده اند و آن را لمس نکرده اند، توصیف کنید.

جبهه جای خود سازی، جای شناخت انسان نسبت به خودش است. جوان های ان زمان وقتی که مزدوران به مملکت اسلامی حمله نمودند بی شک وظیفه الهی خود را انجام دادند و بی صبرانه راهی مناطق عملیانی و جبهه های نبرد حق علیه باطل شدند. وظیفه هر انسان بوده که از دین و مملکت خود دفاع نماید و من مطمئن هستم که جوان های امروز ما که بعضی ها در مورد بیرخی از انها غیر از دفاع از مملکت فکر می کنند، اگر صحنه ای از جنگ چه سخت و چه نرم پیش آید، مقتدر تر و با غیرت تر از جوانان دیروز وارد عرصه می شوند و پوزه دشمن را به خاک می مالند.

۸دی نیوز: فرق جبهه و نبرد با ارزشها و عقاید امروز با جبهه توپ و تانک دیروز در چیست؟

جبهه دیروز جنگ بین نیروهای اسلام و کفر نیروهای جهانی بوده. جنگی که در مقابل از کشورهای متعددی ما می جنگیدیم. جنگی که ما وقتی اسیر می گرفتیم از چندین کشور متعدد بودند. در واقع ما با چندین کشور از ممالک کفر در یک جبهه می جنگیدیم. ولی جبهه امروز نبرد با افکار و فرهنگی است که غرب به کشور عزیزمان تزریق می نماید. جنگی غیر ملموس و جنگی که وسعتش بیشتر و احساس آن کمتر است. جنگ امروز جنگ باور ها و اعتقادات می باشد؛ جنگی که شیرینی می دهند و اعتقادات مان را از نوجوانان و جوانان می گیرند.

 ghorbani

۸دی نیوز: یه خاطره شیرین از نظر خودتان و هم نوعانتان برای مخاطبان این پایگاه خبری تحلی بفرمایید؟

زیاد اهل خاطره گویی نیستم. کتاب خاطرات در زمینه دفاع مقدس زیاداست. کتاب های متعددی از شهدای برجسته شهر و دیار مان و شهدای شاخص کشوری منتشر شده است، توصیه می کنم جوانان به خواندن کتاب خودشان را عادت دهند؛ اما چون فرمودید خاطره ای از دوران دفاع مقدس نقل کنم به روی چشم.

همانطور که مستحضرید جایی که دامنه کوه باشد و تغییرات آب و هوایی آنجا گونه ای باشد که بار نیاید و اگر هم بیاد به صورت سیل باشد، اگر تدبیر لازم را نکنیم، زیر سیلابی که ایجاد می شود، امکان غرق شدن است.

یکی از خاطرات شیرین من در ان دوران حضور در کوههای مورموری است.

شبی بود که که با همرزمان مان در دامنه آن کوه در حال استراحت بودیم که خوابمان برد و به خاطر شدت خستگی متوجه حال خود نبودیمغ قافل از اینکه باران شدید آمده بود و سیلی به راه انداخته بود و ما و تجهیزات مان زیر آب رفته بود…

۸دی نیوز: توصیه شما بعنوان رزمنده ۸سال دفاع مقدس به رزمندگان امروز عرصه دفاع از ارزشها چیست؟

حقیر اندازه توصیه کردن نیستم. اما آنچه که در مقابل هجمه های دشمن جواب می دهد، تلاش و پشتکار بی وقفه و ایستادگی در مقابل زور و زر و تزویر می باشد. توصیه حقیر به رزمندگان این است که با تمام قوای خود نسبت به تهاجم فرهنگی ایستادگی کنند چون آیه صریح قرآن است که می فرماید: ان مع العسر یسرا… ،انشاء لله پیروزی نهایی از آن ما خواهد بود.

۸دی نیوز: و حرف پایانی…

از مخاطبان عزیز این پایگاه خبری تحلیلی و همچنین مدیران می خواهم که همیشه پشتیبان ولایت فقیه باشند و هیچگاه از خط ولایت جدا نشوند، چون ان چیزی که همیشه در طی دوران اسلام نافع و مدافع اسلام بوده، ولی فقیه زمان و حجت خدا در زمین بوده است. جوانان امروز همگام با جوانان دیروز پیمانی را که در سال ۱۳۵۷ با امام بزرگوارمان بسته ایم با هدایت رهبر عزیزمان به انقلاب حضرت مهدی (عج)متصل نماییم (انشاءلله) به امید پیروزی حق بر باطل.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه