فعال سیاسی ـ اجتماعی گیلان در گفتگو با 8دی:

نمایندگان گیلانی رد پای خود در مسائل سرنوشت سازی نظیر برجام را بررسی کنند/ تعهد، ایمان و تخصص کلید‌واژه اصلی یک نماینده انقلابی در مجلس

حجت الاسلام نعمت الله رهنورد کارشناس و فعال سیاسی حوزه انتخابیه لاهیجان، سیاهکل با حضور در دفتر پایگاه خبری ۸دی به بیان نقطه نظراتش در رابطه با شاخصه های انتخاباتی در این حوزه انتخابیه پرداخت.

نمایندگان گیلانی رد پای خود در مسائل سرنوشت سازی نظیر برجام را بررسی کنند/ تعهد، ایمان و تخصص کلید‌واژه اصلی یک نماینده انقلابی در مجلس

به گزارش ۸دی، در این قسمت حجت الاسلام “نعمت الله رهنورد” فعال سیاسی ـ اجتماعی شهرستان لاهیجان و سیاهکل و استاد دانشگاه با حضور در دفتر پایگاه خبری هشت دی به بیان نقطه نظراتش در رابطه با شاخصه های انتخاباتی در این شهرستان پرداخت.

کارشناس سیاسی_اجتماعی درباره جایگاه و اهمیت نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران همان حکومت اسلامی است که ۱۲۴۰۰۰ پیغمبر به دنبال پیاده سازی چنین حکومتی در سراسر جهان بودند که توفیق این کار نصیب سلاله حضرت زهرا(س) امام خمینی(ره)شد.

وی ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب ۱۲ بهمن ۵۷ وارد میهن اسلامی شدند ۲۲ بهمن انقلاب به پیروزی رسید و به فاصله کمتر از ۲ ماه یعنی ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ اولین انتخابات را با حضور پرشکوه مردم برگزار کردند

اساس حکومت جمهوری اسلامی ایران بر پایه رأی و نظر مردم است

حجت الاسلام رهنورد با اشاره به محبوبیت امام راحل در بین مردم ادامه داد: امام(ره) با وجود اینکه شخصیتی محبوب و کاریزماتیک بین مردم داشت اما خود شخصاً جمهوری اسلامی را به مردم دیکته نکرد که نشان می‌دهد اساس حکومت جمهوری اسلامی ایران بر پایه رای و نظر مردم است.

کارشناس فعال سیاسی حوزه انتخابیه لاهیجان، سیاهکل با بیان اینکه عصاره نخبگان یک ملت در کرسی‌های مجلس جایگزین می‌شوند افزود: انتخابات احترام حکومت اسلامی به بینش و شعور سیاسی مردم است.

وی تصریح کرد: مردم در نظام جمهوری اسلامی بر خلاف رژیم طاغوت این قدرت را دارند که با توجه به بلوغ سیاسی که به آن دست یافتند نخبگان جامعه را به سمت مجلس هدایت و مجلسی کارگزار، اثر گذار و اثربخش را به نظام جمهوری اسلامی تقدیم کنند.

حجت الاسلام رهنورد با بیان اینکه استان گیلان مظلومیت های بزرگی را در پشت سر سبزی ها و طبیعت زیبای خود پنهان کرده است افزود: نمایندگان استان گیلان همواره برای خود یادآوری کنند که گیلان بیشه شیران و کسانی مثل میرزاکوچک‌خان هستند، کسی که درس آموخته حوزه علمیه است ولی بنا به ضرورت لباس جهاد به تن میکند و به تمام مادیات پشت پا میزند و وارد میدان رزم میشود.

کارشناس سیاسی_اجتماعی با اشاره به عملکرد نمایندگان استان گیلان در طول نزدیک به ۴سال حضور خود در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان گیلانی که مجددا برای ورود به مجلس کاندیدا شدند جدا از مسائل کوچک، رد پای خود را در مسائل مهمی که بر روی سرنوشت کشور تاثیر بسزایی گذاشته است مانند برجام،FATF و نیز کارنامه ۴ساله خود را مرور کنند.

هر صندلی در بهارستان بهای خون هزاران شهید است

وی با بیان اینکه به عنوان یک شهروند و طلبه، بدون غرض ورزی و حب و بغض نسبت به هیچ نماینده ای از عملکرد نمایندگان استان گیلان رضایت خاطر ندارم افزود: خود آقایان بگویند آیا در برجام توفیق داشتند؟ آیا برخواستن و نشستن آنها در مجلس در حمایت از منافع ملت بوده یا خیر؟ آنچه از از نمایندگان دیار میرزا که یک کرسی از بهارستان را که هر صندلی از آن بهای خون هزاران شهید است انتظار داشتیم، دیده نشد.

حجت الاسلام رهنورد ادامه داد: نمایندگان استان گیلان در جاهایی توقعات مردم را برآورده کردند اما استان گیلان مانند سایر استان های کشور درگیر بیکاری مهارگسیخته ای است و کارخانه‌های گیلان یکی پس از دیگری تعطیل شدند که نمایندگان توجه کمتری به این معضل داشتند.

وی خاطرنشان کرد: اگر استان گیلان منهای دریای خزر، معادن، طبیعت و فضای گردشگری بود حق با نمایندگان استان بود ولی از نمایندگان برای گیلانی که دارای قوه و پتاسیل های طبیعی و نیروی انسانی کارآمد و تحصیل کرده است برای رفع این حجم از بیکاری و مشکلات انتظاری بیش از این داشتیم.

نمایندگان گیلانی شجاعت ایستادن پای امضای استیضاح رئیس جمهور را نداشتند

کارشناس سیاسی_اجتماعی از تعهد، ایمان و تخصص بعنوان کلید واژه اصلی یک نماینده انقلابی در مجلس شورای اسلامی نام برد و گفت: رهبر معظم انقلاب در مورد مهمترین شرایط نمایندگان بر متدین، کارآمد، دلسوز، شجاع بودن این افراد تاکید دارند، یک نماینده با چنین خصوصیاتی به مردم؟ انقلاب و اسلام خیانت نخواهد کرد.

حجت الاسلام رهنورد در شرح ویژگی شجاعت در مورد نمایندگان بیان کرد: در تمام کشورهای دنیا استیضاح رئیس جمهور، وزرا و نمایندگان به راحتی انجام می‌شود ولی در کشور ما وقتی مسئله استیضاح رئیس جمهور پیش کشیده می شود دفاع و امضای چند نماینده استان گیلان پای این استیضاح دیده می‌شود؟

کارشناس فعال سیاسی حوزه انتخابیه لاهیجان، سیاهکل تصریح کرد: مفاد استیضاح رئیس جمهور چه بود؟ آیا نمایندگان عزیز گیلان میخواستند بگویند که مردم مشکلی ندارند و عملکرد دولت در طول این سالها درست بوده؟

وی با اشاره به شفافیت و صداقت با مردم بیان کرد: نمایندگان منتخب مردم گیلان در مجلس قطعا اشتباهات زیاد و کم کارهایی بسیاری داشتند اما هیچکدام از آنها جرات و صداقت این را نداشتند که بگویم در کجای کار خود کم کاری و کوتاهی داشتند.

حجت الاسلام رهنورد با بیان اینکه لاهیجان، سیاهکل و بخش رودبنه پازلی از مجموعه فرهیختگی مردم کشور هستند و افزود: این مناطق از جمله شهرهایی هستند که در آن فرهیختگی و هوش و ذکاوت در بین مردم موج میزند اما بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب همچنان نگران نقش تعیین کننده ثروت و صرف هرینه های میلیاردی در انتخابات هستم.

وی با اشاره یه ۳۲ کاندیدایی که در شهرهای لاهیجان سیاهکل و بخش رودبنه که در انتخابات مجلس شورای یازدهم ثبت نام کردند گفت: برخی از افراد اعلام کردند که چند میلیارد تومان پول برای انتخابات و ورود به مجلس هزینه خواهیم کرد.

کارشناس فعال سیاسی حوزه انتخابیه لاهیجان، سیاهکلاضافه کرد: در حال حاضر شهرستان لاهیجان یک نماینده خوب و انقلابی دارد که توقعات مردم را تا آنجا که انتظار داشتند رفع نکرد اما در مجموع مردم در انتخاب خود به شاخصه‌های تدین و تعهد یک نماینده توجه داشته باشند تا در نهایت بتوانند با انتخاب شخصی اصلح در رفع مشکلات شهرستان و استان خود تاثیر داشته باشند.

حجت الاسلام رهنورد با بیان اینکه لاهیجان با حدود ۱۰ هزار دانشجو و ظرفیت و استعدادهای بالای انسانی که می‌توانند در کنار نماینده این حوزه انتخابیه ایفای نقش کنند اضافه کرد: شهرستان لاهیجان در حوزه اشتغال، فرهنگ و اقتصاد با وجود دختران و پسران تحصیل کرده بسیار از محرومیت های زیادی رنج می برند.

وی تصریح کرد: لاهیجان دارای بیش از ۴۰۰ روستا، محله و آبادی است که دارای مشکلات و محرومیت های زیادی است و در حال حاضر بالغ بر ۱۱۰ هزار نفر در این مناطق واجد شرایط رای دادن هستند، به همین دلیل کسی باید از این حوزه انتخابی وارد مجلس شود که به این مناطق آشنایی از مشکلات آنها آگاهی داشته باشد.

کارشناس سیاسی_اجتماعی با تاکید بر اینکه لاهیجان دارای ظرفیت انسانی و طبیعی بسیار زیادی است افزود: کاندیدا به مردم وعده و وعید های غیر عملی ندهند و باید هدف آنها رفع درد و مشکلات مردم باشد.

حجت الاسلام رهنورد خاطرنشان کرد: بدون تعارف در سرنوشت کشور همه مردم، مسئولین، روحانیت، جوانان مسئول و نیز استاندارد در سلامت و امنیت برگزاری انتخابات مسئول است.

وی با بیان اینکه امنیت ما یعنی آرامش و پیشرفت امروز ما اضافه کرد: در طول ۴۱ سال از گذشت انقلاب سختی‌های بسیاری کشیدیم، دستاورد و پیشرفت های بسیاری در حوزه های مختلف داشتیم و نیز در حوزه معیشت مشکلاتی داریم.

کارشناس فعال سیاسی حوزه انتخابیه لاهیجان، سیاهکل وی با تاکید بر این که مراقب باشیم که چه کسی را از دل صندوق رای در خواهیم آورد تصریح کرد: فراموش نکنیم که پیشرفت و امنیت کشور مدیون خون شهدا است و با خون پاک شهیدان نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کرده و کسی که وارد مجلس شورای اسلامی می شود باید حافظ و پاسدار خون شهدا باشد

حجت الاسلام رهنورد خاطرنشان کرد: بدون تعارف فردای قیامت از تک تک ما که رای دادیم و نماینده ای را که وارد مجلس میشود بازخواست میشویم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه