فرماندار شهرستان رشت:

مسئولیت اصلی ما بستر سازی برای برگزاری انتخابات سالم و با حضور حداکثری مردم است

فرماندار رشت در همایش عوامل اجرایی، نظارت و برگزاری انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی گیلان گفت: مسئولیت اصلی ما بستر سازی برای برگزاری انتخابات سالم، قانونی، پرشکوه و با حضور حداکثری مردم است.

مسئولیت اصلی ما بستر سازی برای برگزاری انتخابات سالم و با حضور حداکثری مردم است

به گزارش ۸دی،  میرشمس مومنی زاده ظهر امروز در همایش عوامل اجرایی، نظارت و برگزاری انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی گیلان در سالن همایش نیروی انتظامی با تاکید بر اشراف همه عوامل انتخابات بر قوانین و ضوابط انتخابات اظهار کرد: انتخابات جلوه عظیمی از مردم سالاری دینی است.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه مسئولیت اصلی ما بستر سازی برای برگزاری انتخابات سالم، قانونی، پرشکوه و با حضور حداکثری مردم است افزود: ۲۷دوره اموزشی برای بالغ بر ۲هزار نفر از عوامل بازرسی، کاربری و اجرایی انتخابات برگزار شده است و تا روز سه شنبه ۱۰ کلاس اموزشی برای ۱۵۰۰نفر از عوامل انتخابات برگزار میشود.

وی ادامه داد: شهرستان رشت دارای ۵۴۰شعب است که ۲۷۸شعب در مرکز و مابقی در مراکز فرعی است که ۵۴ شعب در خمام،۶۱شعب اخذ رای در سنگر، ۵۷شعب در کوچصفهان و…است.

مومنی زاده با تاکید بر اینکه محور و مدیر در شعب اخذ رای نماینده فرماندار است ادامه داد: عوامل انتظامی، ناظرین و…در امور اجرایی دخالت نداشته باشند و به مسائلی نظیر پاکسازی محیط رای از هرگونه آثار تبلیغات و…توجه داشته باشند‌.

استاندار گیلان: یک میلیون ۹۵۸هزار و ۴۷۳نفر واجد شرایط رای هستند

در ادامه ارسلان زارع، استاندار گیلان با بیان اینکه از سال ۵۸انتخابات توسط مردم برگزار و نظارت میشود اظهار کرد: انتخابات نماد مردم سالاری دینی است و به لحاظ برگرفته شدن آن از شرع مقدسات اسلام در دنیا کم نظیر و بی بدیل است.

استاندار گیلان با بیان اینکه یکی از مهمترین مولفه های توسعه سیاسی و استقرار جوامع مردم سالاری برگزاری انتخابات است و باعث پیشگیری از استبداد ارکان حکومتی و دولتی میشود گفت: رقابت های سیاسی که زمینه ساز انتخاباتی پویا میشود نباید باعث بروز کشمکش شود گفت درواقع باید با حفظ انسجام و وحدت موجب تقویت و عزت ایران اسلامی شویم‌.

وی با بیان اینکه مشارکت موثر و حداکثری مردم موجب تقویت هم بستگی و وحدت ملی میشود و انسجام ملی حاصل شده از این حضور سبب امنیت ملی پایدار میشود افزود: برای دولت بسیار مهم است که ارکان انتخابات شامل امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت به نحو شایسته صورت گیرد.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰هزار نفر در استان گیلان عوامل اجرایی و ۱۵هزار نفر ناظران هستند که قطعا آخرت خود را فدای دنیای دیگران نخواهند کرد و با احاطه بر قانون و آیین انتخابات، اصل قانون مداری و بی طرفی موحب برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی با مشارکت حداکثری در استان گیلان میشوند.

مقام عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه در گیلان یک میلیون ۹۵۸هزار و ۴۷۳نفر واجد شرایط رای هستند افزود: استان گیلان دارای۲هزار و ۵۵۹شعب اخذ گیلان است و ۲هزار و ۲۱۴شعب استان ثابت و ۳۴۵شعب سیار است

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه