آیت الله فلاحتی در همایش ملی تحقق اقتصاد مقاومتی در گیلان:

ضرورت حذف کاغذبازی ها در راستای کاهش فاصله بین تولید و مردم/ اسلام به اقتصاد جامعه که به تقویت پایه های تولید منجر شود، توجه دارد

نماینده ولی فقیه در گیلان به راهکارهای تقویت بنیان اقتصادی جامعه از دیدگاه اسلام اشاره کرد و گفت: اقتصاد کشور نیازمند تقویت و آسیب زدایی از درون و صیانت و توسعه میدانی از بیرون است.

ضرورت حذف کاغذبازی ها در راستای کاهش فاصله بین تولید و مردم/ اسلام به اقتصاد جامعه که به تقویت پایه های تولید منجر شود، توجه دارد

به گزارش ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی امروز در همایش ملی تحقق اقتصاد مقاومتی در استان گیلان با تاکید بر نقش بسیج که در سالن اجتماعات شهید احمدی روشن دانشگاه پیام نور رشت برگزار شد با اشاره به راهکارهای تقویت بنیان اقتصادی جامعه از دیدگاه اسلام اظهار کرد: نظام توحیدی همان طور که به بخش های عقیدتی جامعه توجه دارد به همان میزان به بخش اقتصادی توجه می کند.
وی بر توجه به ریشه ها و شریان اقتصادی جامعه تاکید کرد و افزود: حرام بودن ربا به دلیل تقویت پایه های اقتصادی جامعه است.
امام جمعه رشت با بیان اینکه اسلام به اقتصاد جامعه که به تقویت پایه های تولید منجر می شود توجه داشته است، تصریح کرد: تمدن سازی اسلامی در صورتی می تواند به اهداف برسد که به همان میزان به پایه های اعتقادی توجه می کنند به پایه های اقتصادی توجه شود.
آیت الله فلاحتی، انفاق را توجه به پایه های اقتصادی و شریان مادی انسان ها دانست و بیان کرد: انفاق در اسلام به معنای آن است که توحید در کنار تولید قرار دارد.
وی با تاکید براینکه اقتصاد کشور نیازمند تقویت و آسیب زدایی از درون و همچنین صیانت و توسعه میدانی از بیرون است، خاطرنشان کرد: در اجرای اقتصاد مقاومتی باید کسانی به کارگیری شوند که اراده برای توسعه اقتصادی جامعه داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در گیلان به توجه ایرانی ها به زیربناهای جامعه در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که اقتصاد را می تواند مقاوم کند، داشتن اراده جدی برای توسعه ملی است.
آیت الله فلاحتی بر از بین بردن فاصله بین تولید و مردم تاکید کرد و یادآور شد: وجود کاغذبازی در اداره ها سبب ایجاد فاصله بین تولید و مردم شده است.
وی با بیان اینکه در مقام سازی اقتصاد باید تولیدکننده را تقویت کرد، افزود: در گیلان ده ها نمونه را سراغ دارم نه تنها مانعی را برنداشتند بلکه مانع ایجاد تولید شدند.
امام جمعه رشت، بازاریابی را یکی از گزینه های توسعه اقتصادی در عرصه میدانی دانست و اظهار کرد: سطح روابط اقتصادی ما با کشورهای همسایه بسیار پایین است و می طلبد در این زمینه تلاش بیشتری انجام شود.
آیت الله فلاحتی با اشاره به اینکه کشورهای آسیای میانه تشنه برقراری روابط اقتصادی با ایران هستند، بیان کرد: اما مشاهده می کنیم برخی به دنبال دست نیاز دراز کردن به طرف اروپا هستند.
وی به وجود کالای استراتژیک خوب در کشور اشاره کرد و گفت: کالای تولید داخلی می تواند فقدان کالای وارداتی را جبران کند.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه پایه های اقتصادی جامعه در صورتی مقاوم سازی می شود که عرصه های جدیدی در عرصه بین المللی ایجاد کنیم، تصریح کرد: کشورهای آسیای میانه می توانند عرصه های خوبی برای تولید داخلی ما ایجاد کنند و در این میان امسال وضعیت صادرات کالا از گیلان خوب بوده است.
آیت الله فلاحتی یادآور شد: توجه به بنیان های اقتصادی، حمایت از تولیدکننده در داخل و صیانت و توسعه اقتصادی از بیرون می تواند در تقویم اقتصاد کشور کمک کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه