حریق جنگل های منطقه ساحلی کیاشهر مهار شد

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستانه اشرفیه از مهار حریق سطحی جنگل های منطقه ساحلی بخش بندرکیاشهر از توابع این شهرستان خبر داد.

حریق جنگل های منطقه ساحلی کیاشهر مهار شد

به گزارش ۸دی، حسین آبکار  با اشاره به وزش تند باد در این منطقه افزود: این حریق در ۳ هزار مترمربع از جنگل های ساحلی  بندرکیاشهر به وقوع پیوست .

وی اظهار داشت : این آتش سوزی با تلاش ۲۵ نفر از ماموران اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین نیروهای مردمی منطقه مهار و از گسترش حریق جلوگیری شد.

به گفته آبکار ، بروز این آتش سوزی بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به پوشش علفی کف جنگل و نهال های این منطقه آسیب رسانده است، ضمن آنکه به درختان موجود خسارتی وارد نشد.

وی در ادامه یادآور شد: همچنین بامداد گذشته ۳۰ هزار مترمربع از منطقه مینو آباد بوجاق  بندرکیاشهر نیز دچار حریق شد که با تلاش ماموران آتش نشانی این بخش این آتش سوزی مهار شد.

آبکار با بیان اینکه در این آتش سوزی بخشی  از پوشش بوته های علفی آسیب دیده افزود: انتظار می رود تا به منظور جلوگیری از بروز حریق در سطح جنگل ها و اراضی طبیعی ،  گردشگران ، مسافران و عموم مردم منطقه از روشن کردن آتش و یا رها کردن آتش افروخته در عرصه های طبیعی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه افزایش دما، وزش باد و همچنین کاهش رطوبت زمینه وقوع آتش سوزی در جنگل ها و اراضی طبیعی را فراهم می کند اظهار داشت: حفظ و نگهدای اراضی و منابع طبیعی به مشارکت عموم مردم نیازمند است.

شهرستان آستانه اشرفیه با مساحتی حدود ۴۰ هزار هکتار دارای ۱۱ هزار هکتار جنگل و اراضی ساحلی، ۹۸۰ هکتار استخر مشجر و ۶۰۰ هکتار اراضی موات است.

این شهرستان با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر در شرق استان گیلان واقع شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه