معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور:

۲۰ درصد سواحل شمالی تحت تصرف قرار دارند/مرگ قطعی تالاب انزلی در ۱۰ساله آینده

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور با اشاره به مرگ قطعی تالاب انزلی در ۱۰ساله آینده گفت: عمق تالاب انزلی از ۱۲متر به یک متر رسیده است و کارشناسان پیش بینی کردند که تالاب انزلی بین ۷تا ۱۰سال آینده خشک میشود.

۲۰ درصد سواحل شمالی تحت تصرف قرار دارند/مرگ قطعی تالاب انزلی در ۱۰ساله آینده

به گزارش هشت دی،” بابک دین پرست ” عصر چهارشنبه در جلسه مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، ستاد اقتصاد مقاومتی و شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان گیلان در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به مرگ قطعی تالاب انزلی در ۱۰ساله آینده اظهار کرد: عمق تالاب انزلی از ۱۲متر به یک متر رسیده است و کارشناسان پیش بینی کردند که تالاب انزلی بین ۷تا ۱۰سال آینده خشک میشود بر همین علت تیرماه امسال وزارت کشور در حوزه تالاب انزلی ورود کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور ادامه داد: بر این اساس برنامه ریزی های لازم انجام شده است که در درجه اول با عواملی که باعث شده است تالاب به این وضعیت برسد برخورد شود و از سویی دیگر در سطح ملی و استانی سازمان های ذیربط بصورت پیوسته اقدامات لازم جهت رفع عوامل آسیب زا را پیگیری کنند.

وی با اشاره به آمار تصرفات سواحل کشور گفت: آمار تصرفات سواحل در کشور تنها در دست رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری است، اما در شمال کشور می توان اعلام کرد که ۱۸۰ کیلیومتر به مساحت ۹۸۰ هکتار یعنی ۲۰ درصد سواحل شمالی تحت تصرف قرار دارند.

دین پرست با تاکید بر آزاد سازی حریم۶۰ متری سواحل به کمک همه دستگاه ها از جمله منابع طبیعی افزود: همه تصرفات نوار ساحلی و حریم دریا غیر قانونی نیست نظیر نهاد های امنیتی و نظامی و سایر بخش های دریایی و در هر صورت طی ۶ ماه آینده همه دستگاه های حاکمیتی و دولتی موظف هستند همه تصرفات غیر قانونی را آزاد کنند.

وی با بیان اینکه ۷۶ کیلومتر از سواحل گیلان تحت تصرف دستگاه های دولتی، امنیتی و نظامی است ادامه داد: تمام دستگاه های متصرف در زمان تعیین شده موظف هستند تصرفات خود را تخلیه، تخریب و تحویل و یا مستندات قانونی خود را ارائه دهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور با بیان اینکه۸۷ درصد بنگاه های اقتصادی گیلان فعال و ۱۳درصد راکد هستند افزود: به تربیت بیشترین بنگاه های اقتصادی فعال در استان گیلان در شهرستان های رشت، صومعه سرا و شفت و بیشترین واحدهای راکد مختص به شهرستان های صومعه سرا، سیاهکل و شفت است.

دین پرست با اشاره به ایجاد طرح تلفیقی زیست محیطی و اشتغالی بیان کرد: این طرح مختص مردمی است که معیشت و سفره آنها وابستگی مستقیم به شکار پرندگان و… دارد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه