۲۲۰۰ جلد سند روستایی در شهرستان ماسال صادر شد

مدیر بنیاد مسکن ماسال گفت:: از ابتدای طرح صدور سند روستایی تا کنون ۲هزار و ۲۰۰ جلد سند روستایی در شهرستان ماسال صادر شده است.

۲۲۰۰ جلد سند روستایی در شهرستان ماسال صادر شد

به گزارش ۸دی؛«سیدحسین محمدی» ظهر امروز(یک‌شنبه، ۸ آذر) در جلسه شورای مسکن که در محل فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: از سال ۸۳ تاکنون(آغاز طرح صدور سند روستایی) بالغ بر ۲ هزار و ۲۰۰سند روستایی در ۲۲ روستای این شهرستان صادر شده است.

رییس بنیاد مسکن ماسال با بیان اینکه برای سال ۹۸ یک هزار جلد سند روستایی برای این شهرستان پیش‌بینی شده که متاسفانه تاکنون ۱۳ جلد سند صادر شده است افزود: این آمار به دلیل کمبود نیروی انسانی در اداره بنیاد مسکن و ثبت شهرستان است.

وی با بیان اینکه ۴۵۰جلد پرونده در اداره ثبت وحود دارد که با مشکل شمیم مواجه است گفت: ۲۰۰ جلد سند روستایی را شمیم کرده و آماده تنظیم سند در اداره ثبت هستیم.

محمدی با بیان اینکه شهرستان دارای مشکل دستگاه شمیم است خواستار مکاتبه فرمانداری با مدیرکل ثبت اسناد به‌منظور بهره‌گیری از خدمات بخش دولتی در این حوزه شد.

*لزوم شناسایی زمین مناسب برای اجرای طرح ملی مسکن در ماسال

در ادامه کارشناس مسئول معاونت مسکن شهری بنیاد مسکن گیلان با بیان اینکه برای اجرای طرح مسکن ملی در شهرستان ماسال نیاز به شناسایی زمین مناسب توسط راه و شهرسازی است خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن مسئول اجرایی و معرفی کننده متقاضیان واجد شرایط به بانک مسکن است.

احمدی با بیان اینکه متاسفانه تا کنون راه و شهرسازی نتوانسته زمین مناسبی را در ماسال معرفی کند اظهار کرد: با توجه به اینکه سهم شهرستان در فاز اول ۹۳ واحد است پس انتظار می‌رود این زمین در اسرع وقت شناسایی و به سازمان معرفی شود.

وی با بیان اینکه در گیلان یک هزارو ۳۷۵ نفر در این طرح ملی ثبت‌نام کرده‌اند که ممکن است بسیاری از این متقاضیان واجد شرایط نباشند افزود: به متقاضیان این طرح ۷۵ میلیون تومان وام ۱۸ درصد تعلق می‌گیرد و این طرح برای دهک‌های چهار به بالا است.

این کارشناس بنیاد مسکن با بیان اینکه متقاضیان این طرح نخست باید ۳۰میلیون تومان در بانک داشته باشند و در مجموع آورده‌شان بین ۱۵۰تا ۲۰۰میلیون تومان باشد گفت: طرح مسکن ویژه خانواده‌های ۲ معلول در استان اجرایی می‌شود که در این طرح ۴۰ میلیون تومان وام روستایی و ۳۶ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه