آیت الله فلاحتی در جلسه شورای زکات گیلان:

صدا و سیما بسترسازی فرهنگی زکات را انجام دهد/ جمع آوری و مصرف زکات نیازمند فرهنگ سازی است

نماینده ولی فقیه در گیلان در جلسه شورای زکات گیلان بر بسترسازی فرهنگی زکات توسط صدا و سیما تاکید کرد و گفت: چگونگی جمع آوری و مصرف زکات نیازمند فرهنگ سازی است.

صدا و سیما بسترسازی فرهنگی زکات را انجام دهد/ جمع آوری و مصرف زکات نیازمند فرهنگ سازی است

به گزارش ۸دی آیت الله رسول فلاحتی امام جمغه رشت امروز در جلسه ستاد شورای زکات استان با قدردانی از تلاش های جهاد کشاورزی و کمیته امداد به دلیل عملکرد خوب در جمع آوری زکات اظهار کرد: مسئولان زکات در شهرها با ائمه جمعه رابطه داشته باشند.

وی بر مشخص شدن هزینه کرد زکات برای آگاهی مردم تاکید کرد و افزود: جهاد کشاورزی بازوی توانمند در جمع آوری زکات است و اکنون به صورت هدفمند در این زمینه فعالیت می کند.

رئیس شورای ستاد زکات گیلان با بیان اینکه مردم زکات خود را می توانند به هر نیازمندی بدهند، تصریح کرد: اگر مردم بدانند زکات جمع آوری شده کجا مصرف می شود و آنها را در این زمینه راهنمایی کنیم، تشویق می شوند زکات خود را به ستاد زکات بپردازند.

آیت الله فلاحتی، خواستار فرهنگ سازی چگونگی جمع آوری و مصرف زکات شد و بیان کرد: اگر جمع آوری زکات در یک جا ساماندهی شود اثرگذار است.

وی بر بسترسازی فرهنگی زکات توسط صدا و سیما تاکید کرد و یادآور شد: اولویت سنجی در کمک ها مهم است ضمن اینکه زکات جمع آوری در هر منطقه در همان محل مصرف شود.

 

جمع آوری ۱۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان زکات در گیلان

عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز در جلسه مذکور به جمع آوری ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات فطره سال ۹۷ در استان اشاره کرد و گفت: امسال مردم گیلان مبلغ ۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان زکات فطره پرداخت کردند.

 اهرابی به جمع آوری ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات مستحبی سال گذشته در گیلان اشاره کرد و افزود: طی ۹ ماه سال جاری ۶ میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان زکات مستحبی در استان جمع آوری شده است.
وی با اشاره به جمع آوری ۳۹۰ میلیون تومان زکات واجب سال ۹۷ در گیلان، بیان کرد: در ۹ ماه سال جاری ۲۵ میلیون تومان زکات واجب در استان جمع آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان مجموع زکات جمع آوری شده استان را در سال ۹۷ دانست و اظهار کرد: طی ۹ ماه سال جاری در مجموع ۱۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان زکات در استان جمع آوری شده است.

برداشت ۱۱۰ هزار تن برگ سبز چای در گیلان
علی درجانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به سال آبی خوب امسال، بیان کرد: سال جاری، ۱۱۰ هزار تن برگ سبز چای در استان برداشت شده است.

درجانی از برداشت ۱۹ هزار تن فندق از باغ های استان در سال جاری خبر داد و افزود: گیلان رتبه نخست تولید فندق کشور را دارد.

وی با اشاره به برداشت ۱۰ هزار تن بادام زمینی سال ۹۸ در گیلان، بیان کرد: امسال ۶۵ هزار تن آبزی پروری در استان داشتیم ضمن اینکه تاکنون ۱۲ هزار تن ماهی صید شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان به تولید ۱۷۵ هزار تن کیوی امسال در استان اشاره کرد و یادآور شد: تولید کیوی زمینه خوبی برای صنایع تبدیلی و صادرات برای استان فراهم کرده است.

درجانی با بیان اینکه پیش بینی می شود ۱۶۰ هزار تن مرکبات سال جاری در گیلان برداشت شود، تصریح کرد: امسال مقرر شد بخشی از میوه تنظیم بازار شب عید از این استان تامین شود.

وی از تولید بیش از ۱۲۰ هزار تن گوشت مرغ در ۹ ماه امسال در گیلان خبر داد و بیان کرد: مقدار ۶ هزار تن مرغ در راستای تنظیم بازار از مرغداران استان خریداری شده است.

اولویت های مصرف زکات مشخص شود

حجت الاسلام حسین انصاری مدیر حوزه های علمیه گیلان نیز در جلسه مذکور بر اتحاد شورای زکات استان به منظور دریات زکات تاکید کرد و گفت: برای مصرف زکات نیاز است اولویت ها مشخص شود.

جمع آوری ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات فطره توسط بهزیستی گیلان

حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان نیز در جلسه مذکور با اشاره به جمع آوری ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات فطره سال ۹۸ توسط این سازمان در استان، اظهار کرد: ۱۰ هزار نفر زیر پوشش بهزیستی گیلان هستند و بخشی از هزینه نگه داری آنها از طریق زکات تامین می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه