آتش سوزی در جنگل های گیلان؛ از شاندرمن تا لیلاکوه/ پلیس در خواست کمک کرد+فیلم

با وزش باد گرم در منطقه بخشی از جنگل های گیلان از جمله، جنگل‌های “چاله سرا” شاندرمن، سیاهکل، سوخته کوه لاهیجان و لیلاکوه لنگرود دچار حریق شد.

آتش سوزی در جنگل های گیلان؛ از شاندرمن تا لیلاکوه/ پلیس در خواست کمک کرد+فیلم

به گزارش ۸دی،دقایقی پیش جنگل‌های “چاله سرا” شاندرمن شهرستان ماسال دچار آتش سوزی گسترده شد.

بنابر گفته سرهنگ “ارحام عفت دوست”  فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ماسال، حجم این آتش‌سوزی گسترده بوده و امکان سرایت حریق به منازل مسکونی نیز زیاد است.

وی از گروه‌های امدادی و نیروهای مردمی تقاضای همکاری و کمک کرده است.

به گزارش ۸دی، به دلیل شدت باد گرم آتش سوزی های پراکنده در جنگل های حاشیه روستاهای شهرستان سیاهکل که از عصر روز چهارشنبه شروع شده همچنان ادامه دارد و تلاش برای مهار آتش نیز در حال انجام است.

در نیمه شب چهارشنبه شعله های آتش و دود بصورت انبوه در قسمت هایی از جنگل های حاشیه شهر سیاهکل کاملا مشهود است و تلاش ماموران و نیروهای امدادی و آتش نشانی های سیاهکل و برخی شهرهای اطراف برای خاموش کردن این آتش سوزی ها ادامه دارد.

جنگل های حاشیه روستاهای اسبراهان و اشکجان پهلو در حال سوختن هستند و خطرگستزش آتش سوزی در جنگل های کاج دست کاشت همجوار نیز وجود دارد.

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان نیز اعلام کرد: مناطقی از اسبراهان، کلنادان و اشکراب شهرستان سیاهکل  به مساحت حدود ۲۰هکتار که روز چهارشنبه بصورت سطحی دچار حریق شده بود تا عصر   توسط نیروهای منابع طبیعی و مردم مهارشد.

بخشی از جنگل های سوخته کوه لاهیجان و لیلاکوه لنگرود نیز دچار آتش سوزی شده است.

به گزارش ۸دی، بادگرم در منطقه ادامه دارد و بتدریج تا عصر روز جمعه از شدتش کاسته می شود.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه