وزیر نفت خبرداد:

حل مشکل کمبود گاز مایع تا ۸ روز آینده/ کاهش ۲۰ میلیون لیتری بنزین

وزیر نفت گفت: تا ۸ روز آینده، مشکل گاز ال پی جی (گاز مایع) مصرفی خانواده‌ها با تمهیداتی که در نظر گرفته شده، حل می‌شود.

حل مشکل کمبود گاز مایع تا ۸ روز آینده/ کاهش ۲۰ میلیون لیتری بنزین
به گزارش ۸دی،«بیژن زنگنه» در مراسم تجلیل از محمود حجتی وزیر سابق کشاورزی و در جمع خبرنگاران اظهارکرد: اقدامی که در این مرحله در حال انجام است این است که اطمینان پیدا کنیم تعداد کپسول مورد نیاز، در ماه بدست خانواری که از گاز طبیعی استفاده نمی‌کنند، می‌رسد و تمهیدات لازم برای مرتفع شدن این نیاز انجام شده است
وی با اشاره به اینکه سهمیه بندی سوخت، تاکنون حدود ۲۰ میلیون لیتر کاهش مصرف در پی داشته، تاکید کرد: البته این رقم تثبیت نشده، اما فعلا این صرفه جویی صورت گرفته و عمده این بنزین که از محل صرفه جویی حاصل شده، صادر می‌شود.

وزیر نفت تاکید کرد: رغبت بسیاری برای استفاده از سوخت جایگزین یعنی سی ان جی ایجاد شده است که این بسیار ارزشمند است چرا که سوخت ملی ایران، گاز طبیعی است که باید در خودرو‌ها مصرف شود.

وزیر نفت با بیان اینکه طرح ۶۵۰۰ میلیارد تومان وام برای گاز سوز کردن خودرو‌های عمومی در حال عملیاتی شدن است و قراردادهایش بسته شده تصریح کرد: تمهیداتی هم برای خودرو‌های شخصی در نظر گرفته شده تا وام‌های غیردولتی برای گاز سوز کردن خودرو‌ها دریافت کنند چرا که با توجه به تفاوت قیمت میان گاز و بنزین، این اقدام برای رانندگان بسیار به صرفه است.

زنگنه تاکید کرد: در حال حاضر ظرفیت جایگاه‌های موجود سی ان جی، پاسخگوی دو برابر درخواست فعلی است، اما در صورت نیاز، آمادگی توسعه جایگاه‌های فعلی و ایجاد جایگاه‌های جدید فراهم است.

وی با اشاره به اینکه درصد ناچیزی از آلودگی هوای پایتخت، ناشی از کیفیت بنزین است گفت: مسئله، نوع بنزین نیست بلکه مشکل اصلی، موتورسیکلت‌های غیر استانداردی است که اندازه هفت خودرو، آلودگی ایجاد می‌کنند و تعداد موتور سیکلت‌های غیر استاندارد هم بسیار زیاد است.

وزیر نفت افزود: باید طرح جامعی برای کاهش آلودگی هوا در نظر گرفت ضمن اینکه در بسیاری شهر‌ها، بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو توزیع می‌شود که آلودگی آن حداقلی است.

وی اضافه کرد: هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت گازوئیل و گاز سی ان جی وجود ندارد و در بودجه سال آتی هم هیچ افزایش قیمتی در این خصوص دیده نشده است و بهتر است که فاصله قیمتی فعلی برای جذاب‌تر شدن استفاده از سوخت‌های جایگزین، باقی بماند.

وزیر نفت با بیان اینکه حجتی یکی از نماد‌های مدیریت انقلابی و از مدیران تراز انقلاب اسلامی است گفت: او عمری را با شرافت و از خودگذشتگی زندگی کرده و عمر خود را برای خدمت به مردم صرف کرده است.

منبع: خبرگزاری برنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه