رئیس سازمان چای کشور:

پرداخت ۸۷ درصد مطالبات چای کاران/ ۲۹ هزار تن چای وارد کشور شده است

رئیس سازمان چای کشور گفت: تا کنون ۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات چای‌کاران معادل ۸۷ درصد پرداخت شده است.

پرداخت ۸۷ درصد مطالبات چای کاران/ ۲۹ هزار تن چای وارد کشور شده است

به گزارش ۸دی، حبیب جهان‌ساز از پرداخت ۸۷ درصد مطالبات چای‌کاران خبر و اظهارکرد: بنابر آخرین آمار تاکنون ۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت و مابقی پس از دریافت قدر السهم کارخانه‌ها و منابع دولت به تدریج به حساب چای‌کاران واریز می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: امسال ۱۲۶ هزار و ۷۵۳ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۳۴۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از چای‌کاران دو استان گیلان و مازندران خریداری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱ درصد رشد داشته است.

جهان‌ساز گفت: روند پرداخت مطالبات چایکاران نسبت به سال گذشته بهتر بوده که امیدواریم تا پایان سال تمامی مطالبات را به حساب چای‌کاران واریز کنیم.

رئیس سازمان چای ادامه داد: امسال کارخانه‌های چای سازی رقمی بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان، بالاتر از نرخ خرید تضمینی به چایکاران پرداخت کرده‌اند که این امر رضایت‌مندی آنها را در بر داشته است.

آخرین وضعیت تسهیلات پرداختی به چای‌کاران

جهان ساز درباره آخرین وضعیت تسهیلات پرداختی به چایکاران، گفت: بنابر آخرین آمار تاکنون ۸ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد به چایکاران پرداخت شده است ضمن آنکه بازپرداخت این تسهیلات برای سرمایه در گردش ۴ ساله با یکسال تنفس است.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات برای چایکاران در نظر گرفته شده است، افزود: این درحالی است که در صورت ازدیاد تقاضای کارخانه‌های چای‌سازی و چایکاران محدودیتی در پرداخت تسهیلات وجود ندارد.

رئیس سازمان چای کشور مجموع واردات چای در سال گذشته را ۶۲ هزار تن اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال ۲۹ هزار تن چای به کشور وارد شده که با توجه به تولید داخل و سرانه مصرف مابقی آن تا پایان سال وارد خواهد شد.

رکود بر بازار چای داخل حاکم است

جهان ساز از رکود حاکم بر بازار چای خبر داد و گفت: با توجه به کاهش تعرفه چای وارداتی نگاه‌ها برای تأمین نیاز کشور به سمت واردات است که همین امر بر رکود خرید و فروش چای داخل دامن زده است.

رئیس سازمان چای با بیان اینکه قیمت چای در ماه‌های اخیر نوسانی نداشته است، تصریح کرد: هم‌اکنون متوسط قیمت هر کیلو چای ممتاز در خرده‌فروشی‌ها ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان است و از آنجا که ۱۳ درصد چای تولیدی کشور ممتاز است، بنابراین متوسط مابقی قیمت چای در کشور بیش از ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان نیست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه