۳۰ تن شکر سیاه در گیلان تولید شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به برداشت نیشکر در استان گفت: نیشکر کاران گیلانی امیدوارند با تلاش خود ۳۰ تن شکر سیاه از نیشکرهای برداشت‌شده تولید کنند.

۳۰ تن شکر سیاه در گیلان تولید شد

به گزارش ۸دی؛ علی درجانی با بیان اینکه برداشت نیشکر در گیلان بسیار برای اشتغال پایدار مثمر ثمر است، اظهار کرد: در گیلان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه کاشت و برداشت نیشکر داریم که بسیار به اشتغال پایدار و رشد اقتصادی منطقه کمک می‌کند.

وی با اشاره به برداشت نیشکر در استان گیلان گفت: در دو شهرستان گیلان ۱۵۰ نیشکر کار تلاش می‌کنند تا ۳۰ تن شکر سیاه باارزش ریالی ۱۲ میلیارد ریال تولید کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با اذعان به اینکه کارگاه‌های پخت شکر در صومعه‌سرا راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: برای افتتاح چهار کارگاه پخت شکر در صومعه‌سرا بیش از ۱۰۰ میلیون تومان وام پرداخت‌شده و ۷۵ خانوار صومعه‌سرایی و دو خانوار لنگرودی در ۱۷ کارگاه سنتی شکر خود را استحصال می‌کنند.

درجانی از خواص درمانی شکر سیاه نام برد و افزود: شکر سیاه در درمان بیماری‌های فاویسم، یرقان، کم‌خونی مؤثر است زیرا در گیلان برای کشت نیشکر از هیچ‌گونه مواد و کود شیمیایی استفاده نمی‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه